Tudástárcégeknekprofiknakkíváncsiaknaka Lokális Marketingről
Google Cégprofil hitelesítése: A sikeres vállalkozás lokális jelenlétének alapja
A digitális világban valódi kihívás, hogy vállalkozásod kitűnjön a tömegből. Az online jelenlét egyik alappillére a Google Cégprofil, amely a vállalkozásod láthatóságát és hitelességét biztosítja a Google keresési eredményeiben és a Google Térképen. De ahhoz, hogy mindezt maximálisan kihasználhasd, a profilod hitelesítése elengedhetetlen. Ebben a cikkben részletesen bemutatjuk, miért fontos a Google Cégprofil hitelesítése, milyen lépésekkel jár, és hogy miért lehet ez a folyamat kulcsfontosságú ...
Tovább...A Google Cégprofil (volt Google Cégem) fiók létrehozása és kezelésének útmutatója!
A digitális világban a vállalkozások online jelenléte kulcsfontosságú a sikerhez. A Google Cégprofil (volt Google Cégem) az egyik leghatékonyabb eszköz, amely segíthet a vállalkozásoknak kiemelkedni a versenytársak közül és elérni a potenciális ügyfeleket. A Google my Business lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy megjelenjenek a Google keresési eredményei között és a Google Térképen, ami növeli a láthatóságot és a helyi keresésekből származó forgalmat. Ebben az útmutatóban részletesen be...
Tovább...Miért előnyös a Google Cégem fiók a vállalkozásoknak?
Ha saját vállalkozásod van, vagy éppen új vállalkozást indítasz, akkor fontos szerepet játszik a megfelelő online jelenlét kialakítása. Az interneten rengeteg lehetőség adódik az ügyfelek megszólítására, azonban ehhez elengedhetetlen a megfelelő online eszközök használata. Az egyik ilyen eszköz a Google Cégem (Google My Business), amely segít neked abban, hogy a cégedet az ügyfelek könnyebben megtaláljanak az interneten és a Google Térképen. Milyen előnyei vannak egy GMB fióknak? Mostani írásu...
Tovább...Offline és Online marketing eszközök egy helyi vállalkozásnál
Offline és Online marketing eszközök egy helyi vállalkozásnálÜgynökségünket egyre több vállalkozás keresi meg azzal a kérdéssel, hogy milyen online és offline marketing eszközöket javasolnánk egy fizikai üzlettel rendelkező helyi vállalkozás számára. Az elmúlt időszakban összeállítottunk egy listát az általunk legfontosabb ítélt marketing eszközökről. Mostani írásunkban ezekből tesszük közzé néhányat. Az offline marketing elemekhez segítségül hívtuk a Deep Field grafikai és nyomdaipari stúdió ...
Tovább...Google Térkép kutatás: szállodák, éttermek Esztergomban
Google Térkép kutatás: Szállodák, éttermek Esztergomban
Az elmúlt öt évben igazán szívemhez nőtt Esztergom. Minden évben elmegyek ide családommal nyáron vagy télen néhány napra pihenni. Közel van a fővároshoz, de mégis kicsit nyugodtabb környezetben tud az ember feltöltődni. Idén elhatároztam, hogy a Google Térképes kutatásaim egyik területe az Esztergomban található éttermek és szálláshelyek lesznek. Írásomban az elmúlt három hónap munkájának eredményét fogom most publikálni.
...
Tovább...Google Térkép kutatás: biztonságtechnikai cégek
Google Térkép kutatás: biztonságtechnikai cégek
Az elmúlt évek során több szektort (autószalon, étterem, szálloda, szépségszalonok stb.) vizsgáltam a Google Térképen a lokalitas.hu színei alatt. A 2018, 2019 és 2020- as időszakban igazán sok hiányosságot találtam a Google Cégem fiókok elemzése során. A kutatási sorozatot folytatva idén március végén egy új szektorra esett a választásom, a biztonságtechnikai vállalkozásokat vettem nagyító alá.
...
Tovább...Lokális keresőoptimalizálás (Local Seo): kérdések és válaszok
Lokális keresőoptimalizálás (Local Seo): kérdések és válaszok
Az elmúlt két évben számos telefonhívást, emailt kaptunk, amiben a lokális keresőoptimalizálásról (Local seo) kérdeztek minket az érdeklődök. A legtöbbször elhangzott kérdéseket, most egy csokorba gyűjtöttük és ebben az írásunkban megválaszoljuk.
...
Tovább...Google Cégem regisztráció és teljes használati útmutató 2020-ban
Számos cikk jelent meg Google Cégem regisztráció témában az elmúlt három évben. Legtöbb esetben a klasszikus fiókbeállítást írják le a szerzők. Úgy gondoltuk, hogy itt az ideje a regisztráció mellett a fiókbeállítást és a gyakorlatban tapasztalt hibákat is megmutatni a bolttal, üzlethelyiséggel vagy irodával rendelkező vállalkozások számára.
...
Tovább...Lokális marketing szállásoknál
Szállások esetében a Lokális marketing kicsit módosul, holott az alapelv ugyanaz, az alapvető eszközrendszer felépítése nem változik, mégis funkciókban, használatos honlapokban eltér egy sima üzletétől.
És van még egy fontos momentum: egy hotel vagy apartman esetében a desztináció lételem.
...
Tovább...Készíthet fotót egy helyi idegenvezető (Local Guide) az üzletünkben engedély nélkül?
A Local Guide program (helyi idegenvezető program) bevezetése óta egyre több megkeresést kap ügynökségünk, hogy mit lehet tenni azokkal az emberekkel szemben, akik előveszik mobiltelefonjukat az üzletben és fotókat készítenek. Majd később valamilyen formában ezek a fotók megjelennek a vállalkozás Google Cégem fiókjában. Számos esetben ezek a fotók pozitív megítélés alá esnek, hiszen egy kellemes élmény után töltik fel az emberek a Google Térképre! Vannak azonban olyan esetek, mikor a feltöltött ...
Tovább...Miért fontosak a vélemények a Google Cégem fiókban?
Számos konferencián, workshopon és az ügyfeleknek végzett munka során kihangsúlyozzuk a vélemények kezelését a Google Cégem fiókban. 2018-as év végén Anders Tamás barátom és munkatársam elkészítette a Bright Local kérdőívét Magyországra optimalizálva a Helyivásárló lokális kutatói oldalon. Számos érdekességre derült fény, amit most szeretnénk veletek megosztani.A kutatás során 730 ember töltötte ki a 18 kérdésből álló online kérdőívet. Nézzük meg a kérdéseket és a kapott válaszokat lépésről, lép...
Tovább...Google Cégem fiók aktiválás levelezőlap, telefon, sms, e-mail vagy Search Console segítségével
Hogyan lehet aktiválni a Google Cégem fiókot a Google rendszerében? Sokszor hangzik el ez a kérdés egy előadásunk során. Számos lehetőség áll rendelkezésére egy vállalkozásnak (levelezőlap, sms, telefonhívás, e-mail), hogy regisztrálja saját Google Cégem fiókját. Az elkövetkezendő néhány mondatban bemutatjuk ezeket.
...
Tovább...Tovább fejlesztették a termékkategóriát a Google Cégem fiókban
2018. decemberében számos vállalkozás Google Cégem fiókjában már elérhető volt a termékek funkció rész béta tesztelés formában. Igaz, ekkor még csak mobilon volt látható és kizárólag abban az esetben, ha valaki feltöltötte a termékeinek listáját a Google előírásainak megfelelően. 2019. január eleje óta folyamatosan zajlanak a további fejlesztések ezen a területen. Ennek egy újabb állomása, hogy a mobiltelefonos megjelenés mellett már az számítógépen is láthatóak a feltöltött termékek a vállalkoz...
Tovább...Google Cégem kutatás: Célkeresztben a szépségszalonok
2019. április 28-án a lokalitas.hu csapata előadóként lesz jelen a II. Beauty Business Konferencián. A szervezők részéről felkérést kaptunk, hogy készítsünk egy Google Cégem fiók kutatást a szépségszalonokról. A 2019 márciusában lezajló vizsgálatba 100 vállalkozás került be. A kutatás számos érdekességet hozott felszínre. Nézzük meg az eredményeket részletesen.
...
Tovább...Egy Google Térképes fejlesztés, amire érdemes odafigyelni!
2017. szeptemberében jelent meg egy új funkció (Kérdések és Válaszok) a vállalkozások Google Térkép boxában. Igazán még a 2019-es év elején is azt tapasztaljuk, hogy a cégek nem foglalkoznak vele, ami sok esetben problémát okozott. Miért kell rá odafigyelni? Sajnos Magyarországon az emberek egy része panaszfalnak használja ezt a felületet és a sérelmeket itt írják ki magukból.
...
Tovább...Google Cégem, Google Térkép: kérdések és válaszok
Az elmúlt időszakban számos előadást tartottunk Google Cégem (Google my Business) és a Google Térképpel kapcsolatban. A rendezvények után sokan tettek fel kérdéseket, ami alapján az alábbi következtetés fogalmazódott meg bennünk. A vállalkozások nem rendelkeznek kellő információval a Google Térkép, Helyi idegenvezető, Google Cégem témakörben. Mindezek tekintetében született meg ez a bejegyzés.
...
Tovább...A Waze szerepe a lokális marketingben
A Waze egyre nagyobb hangsúlyt kap a mindennapok navigációja mellett a vállalkozások lokális marketingjében is. Közösségi platformként, hasonló jellemzőkkel bír, mint a Google Térkép. Hogyan érdemes használni, mint marketinges eszköz? Milyen előnyökre tehet szert vállalkozásunk a használatával? Írásunkban erre próbálunk választ adni.
...
Tovább...NAP jelentősége a lokális marketingben
A NAP (name, address, phone) jelentősége a keresőoptimalizálás területén hatalmas, hiszen már nem csak a domainnevünk alapján ismer fel minket a Google, hanem ezen adatok alapján is. Lokális keresőoptimalizálás miatt pedig a címünk az, ami miatt a közelünkben keresőknek jobb pozícióban tudunk megjelenni. Nézzük meg tehát ezeknek az adatoknak a jelentőségét és használatát!
...
Tovább...Hogyan menedzseljem a Google Cégem véleményeket?
A vállalkozások Google Cégem fiókjába érkező vélemények száma folyamatosan emelkedett az elmúlt két évben. Számos marketinges kolléga és cégvezető keresett meg minket, hogy mit lehet tenni azokkal a negatív véleményekkel, lejárató kampányokkal, amelyek nem valós személyektől származnak. Pontosan ez a probléma adta az ötletet, hogy az elmúlt időszak tapasztalatai alapján,erről egy átfogó cikket írjunk.
...
Tovább...Lokális bormarketing - Villány
A magyarországi bormarketingről mostanában egyre többet hallunk. A különböző médiaforrásokból megtudhatjuk, hogy számos területen ( PR, Brandépítés, Online marketing) történtek pozitív előre lepések. Idén nyáron Harkányba utaztam majd átmentem Villányba. Kíváncsi voltam, hogy az itt található helyi pincészetek mennyire használják jól a Google Térkép kínálta lehetőségeket. Lássuk, mit tapasztaltam.
...
Tovább...Google Cégem marketing
A Google Cégem marketing keretén belül Google Térkép kutatást végeztünk a Budapesten található állateledelt forgalmazó boltok körében. A vizsgálat számos érdekességet hozott felszínre, ami jelentősen befolyásolhatja ezen boltok lokális marketing tevékenységét. Nézzük meg a vizsgálat eredményeit részletesen.
...
Tovább...Instagram lokális marketing lehetősége
A lokális marketing jelentős része a Google felületein kívül zajlik. Az egyik ilyen hely az Instagram, ahol gyakorlatilag minden poszt helyszínhez köthető és ez jelentős marketing lehetőségekkel is bírhat helyi vállalkozások számára. Megmutatom, hogy milyen látogatószerző lehetőségek vannak az Instagrammon helyek segítségével.
...
Tovább...Facebook Local az új Google Térkép?
2018. áprilisától már elérhető a Facebook Local nevezetű alkalmazás a magyar emberek számára is. A megjelenés után, a marketing szakmában szárnyra keltek olyan hírek, hogy innentől fogva új versenytársat kap a Google Térkép. Valóban így van? Ennek jártunk utána marketinges szemmel!
...
Tovább...Miként változott meg a Google Cégem bejegyzés 2018-ban?
Végre megérkeztek a Google Cégem fiókhoz tartozó bejegyzések frissítései a magyarországi fiókokba. Mi változott? Mennyivel lesz hatékonyabb a változtatásnak köszönhetően a Google Cégem bejegyzés? Nézzük meg ebben a rövid írásban.
...
Tovább...Google Cégem videók, képek
A Google Cégemben (Google my Business), számos lehetőség kínálkozik, hogy különböző kategóriákba fotókat és videót helyezzünk el. Az általunk vizsgált 100 cégből mindösszesen 1 használt videót. A képek esetében jobb volt az eredmény, mert itt a vállalkozások közül 89 használta ki ezt a lehetőséget. Mit kell tudni a Google Cégembe feltölthető képekről, videókról?Íme egy rövid összefoglaló.
...
Tovább...Google Cégem fiók [teljes útmutató]
Az elmúlt fél évben számos írás jelent meg a Google Cégem fiókkal és annak regisztrációjával kapcsolatban. Ennek hatására nagyon sok vállalkozó elkezdte elkészíteni cégének üzleti fiókját. Összességében ez egy örvendetes hír. Azonban a gyakorlatban mi a lokalitas.hu –nál azt tapasztaljuk, hogy olyan alapvető hibákat követnek el a fiókot készítők (sok esetben még a szakemberek is), aminek a helyreállítása a későbbiek folyamán sokkal több időt és energiát emészt fel. Pontosan ezért gondoltuk úgy, ...
Tovább...Helyi idegenvezető plusz pontok
A Google Helyi idegenvezető programja adott egy nagy lendületet a lokális marketingnek, hiszen ez a rendszer milliókat ösztönöz értékelésre, képfeltöltésre és a helyi adatok pontosítására. Íme egy lehetőség, amivel még több pontot szerezhetsz.
...
Tovább...Hogyan hozzak létre bejegyzést a Google Cégem fiókomban?
A Google Cégem fióknak a bejegyzési modulja egy elég hatékony eszköz, ami díjmentesen használható mégis kevesen alkalmazzák. 2018 januárjában a Google Térkép kutatási módszerünk segítségével kiválasztottunk 100 céget különböző szektorokból. Megvizsgáltuk, hogy hányan használják a Google Cégem bejegyzéseit. Az eredmény sajnos nagyon lehangoló volt. Mindösszesen 3 cég használta ezt az eszközt. Pontosan ezért határoztuk el, hogy készítünk egy bejegyzést, amiben megmutatjuk nektek, miként kell elkés...
Tovább...Hogyan optimalizáld jól a Google Cégem fiókodat!
A lokális online marketing egyik fontos eleme a Google Cégem fiók. Az elmúlt két évben számos esetben fordultak hozzánk a vállalkozások azzal a problémával, hogy a Google Céges fiókjuk nem működik hatékonyan. Az elkövetkezendő néhány sorban bemutatjuk, hogy milyen megoldásokat alkalmaztunk, amivel megoldottuk az ügyfeleinknél felmerült gondokat.
...
Tovább...Lokális marketing főbb területei [Infografika]
Összegyűjtöttem a lokális marketing főbb területeit egy infografikába, hogy átláthatóbb legyen, milyen eszközöket kell használni, milyen területekre kell összpontosítanod a helyi marketing során.
...
Tovább...Ahol a budapesti cégeknek ajánlott jelen lenniük: ittlakunk.hu
Az ittlakunk.hu tulajdonképpen egy kerületi hírlap vagy portálcsoport, mind a 23 budapesti kerületben működtet egy-egy helyi lapot 2012 óta.
...
Tovább...Facebook Local - megjelent
Megjelent a Facebook Local alkalmazás, amivel a közösségi média is beszáll a versenybe a helyi online marketing területén.
A Google nagy előnyben van, és a Facebook már évek óta próbál valamilyen módszerrel felzárkózni és a helyi paramétereket belevinni a platformjába. Mindeddig kevés eredményt tudott felmutatni, most egy újabb területen próbálkozik: alkalmazást bocsátott ki.
...
Tovább...Google cégem regisztráció
A Google cégem regisztráció ingyenes, és kevésbé profi beállításokra mindenki képes. A regisztrációs folyamat eredményeként kontrollálhatod céged megjelenését a Google felületein, illetve megjelenhet céged a tréképen.
https://www.youtube.com/watch?v=iIzBsrZ8Y1s
...
Tovább...Hogyan használd a Google Cégem fiók díjmentes szolgáltatásait?
Az elmúlt időszakban számos ügyféllel dolgoztunk együtt a Google Cégem fiók kialakításán a lokális marketing tevékenységünk keretein belül. A megrendelők között megtalálhatóak voltak: pékségek, szállodák, gumisok, éttermek, kávézók, szépségstúdiók és egyéb fizikai üzlethelyiséggel rendelkező vállalkozások. Volt bennük egy közös pont, a költségoptimalizálás. Véleményem szerint ez egy teljesen normális és ésszerű dolog. Pontosan ez a tényező inspirált arra, hogy ezt a bejegyzést megírjam. Az elköv...
Tovább...Videók a Google térképen
Eddig a Google térképre csak fotókat és 360 fokos fotókat lehetett feltölteni, de már a videók feltöltésére is van lehetőség.
Ahogy a példa is mutatja, Amerikában már elérhető a lehetőség, nálunk azonban még várat magára.
...
Tovább...Hogyan használjam a Google Cégem fiókot ma a vállalkozásomban?
Az elmúlt két évben folyamatosan figyeltem a vállalkozásokat, hogy miként hasznosítják a Google Cégem szolgáltatást. Az itt tapasztaltakat felhasználva, jó néhány ügyfélnek segítettem hatékonyabbá tenni a bolti marketing tevékenységét. A közös munka során láttam, hogy, hol akadnak el a legtöbbször. A tipikus problémákat megfigyelve készítettem el ezt a szakmai bejegyzést.
...
Tovább...Kapcsoljon nagyobb sebességbe! Lokális marketing alkalmazása az autószalonoknál
A Google Local Guide (helyi idegenvezető) program keretén belül hirtelen megugrott az emberek véleményalkotó kedve. Pontosan ezért fejlesztettünk ki egy speciális piackutatási módszert. Az idei évben számos területet vizsgáltunk át a Google Térkép kutatás keretén belül.Az egyik ezek közül az autó eladással foglalkozó márkaképviseletek voltak. Más iparágakhoz viszonyítva (szálloda, étterem) jóval gyengébben teljesítettek. Nézzük meg az eredményeket a számok tükrében.
...
Tovább...Lokális Marketing: Google Térkép kutatás
Az elmúlt néhány évben nagy átalakuláson ment keresztül a Google lokalitással kapcsolatos szolgáltatás palettája.
Az érintett területek:
Google Local Guide program (Helyi idegenvezető program)
Google My Business (Google Cégem)
Google Maps (Google Térkép)
...
Tovább...Lokális online marketingalapjai videó
A lokális online marketing alapjairól készítettünk egy kisfilmet. A bemutatása után megtudhatod, miből áll, mik az előnyei vállalkozásod számára és milyen felületeken tudod használni a rendszert.
https://www.youtube.com/watch?v=RnHYI_RFgpI
...
Tovább...Hogyan törölhetem a Google Cégem felületről mások fotóit?
A Google felületén lehetőség van úgynevezett Helyi idegenvezetőknek fotókat feltölteni cégünkről. Ez legtöbbször örvendetes dolog, de vannak olyan fotók, amik ártanak cégünknek. Ezeket sokszor lelkes, a hibákra a figyelmet felhívni vágyó emberek töltik fel, de előfordulnak trollok és a konkurencia rosszindulata is meghúzódhat a háttérben.
Nézzük meg, mit lehet tenni, hogyan lehet fényképet törölni a Google Cégem felületről!
...
Tovább...Hírlevél
Heti értesítés a blogbejegyzésekről?
Tanuljon minden héten!
11 éve vagyunk a szakmában, vigyázunk adataira!
Hasznos stratégiai cikkek
Köszönjük támogatóinknak: