Waze rövid története
-
2006 –ban Ehud Shabtai elkészítette a Freemap nevű nyílt forráskódú térképet
-
2008 –ban harmadmagával (Uri Levine-nel és Amir Sineár-ral) megalapítja a Waze-t
-
2013. június. A Google felvásárolja 1 milliárd dollárért (a mai napig független platformként működik)
-
2018-ban 100 millió feletti letöltés a Google Play áruházból
Mire használják a Waze-t az emberek?
A Waze közösségi alapon működik. Pontosan ez különbözteti meg őt a többi GPS alapú navigációs szoftvertől. Két fontos szempont, amiért egyre inkább közkedvelt.
-
A közösség tagjai az úton lévő társaikat segíteni tudják információkkal (pl: rendőrségi ellenőrzés, balesetek, lerobbant autó, útkorlátozások stb.)
-
A térképet a Waze közössége is szerkesztheti, mindezért jutalom pontokat kaphatnak. Így a „waze baby” fokozatból akár a „waze király” címig is eljuthatnak
-
Számomra ez a motivációs rendszer kísértetiesen hasonlít a Google által életre hívott Helyi idegenvezető (Local Guide) programhoz.
Hogyan használható a Waze a lokális marketingben?
Véleményünk szerint a lokális marketing eszközrendszerén belül erős hatása van a Wazenak. Olyan vállalkozások számára (turisztikai vállalkozások, éttermek, szállodák, autószerelők, gumisok, benzinkutak stb.), akik főutak, sztrádák és egyéb forgalmas útszakaszok mellett helyezkednek el, kifejezetten érdemes jelen lenniük ezen a platformon.
Milyen lehetőségeket kínál ma erre a Waze?
-
Térképen hozzáadott hely (díjmentes szolgáltatás)
-
Egyéni hirdetés kisebb cégek számára
-
Nagy cégek hirdetései
Nézzük meg a lehetőségeket bővebben!
Térképen hozzáadott hely (díjmentes)
Az ügyfeleinknél végzett munkáink során ezt a lehetőséget mindig ajánljuk, mert díjmentes és nagy segítséget nyújt az adott vállalkozás lokális marketingjében. Hogyan lehet megjeleníteni a cégünket a Waze-n?
-
Elindítod az applikációt (fontos, hogy legyen internet kapcsolatod)
-
Jobb oldalon narancsszínű szöveg buborékra kattintasz
-
„Hely hozzáadása” ikon kiválasztása
-
Készíts egy fotót a helyről
-
Gépeld be a nevet
-
Gépeld be a kategóriát
-
Gépeld be a pontos címet
-
Nyomj a „kész” gombra (ezekért pontokat fogsz kapni, amivel haladhatsz előre a Waze ranglétrán)
-
Plusz pontokéret megadhatod még az adott hely szolgáltatásait, nyitvatartási idejét, névjegyét, telefonszámát (kicsit hasonlít a Google Térkép Local Guide motivációs rendszeréhez)
Kisebb cégek egyedi hirdetései (fizetős)
Ez a hirdetési forma azoknak előnyös, akik láttatni szeretnék magukat az utakon közlekedőknek. Jellemzői:
-
A hirdetés egy pin formájában jelenik meg a térképen
-
Add meg a logódat és a hirdetési szövegetAz érdeklődők a helyzetjelző pinre kattintva tudják elolvasni a hirdetés tartalmát (a rendszer felkínálja, hogy rögtön elnavigál minket a pontos címre)
-
A hirdetés költsége: 1000 autós esetén 1 dollár
Nagyobb cégek hirdetései (fizetős)
Ez a hirdetési forma kizárólag azon nagy cégek számára lett létrehozva, akik sok üzlettel rendelkeznek. Jellemzői:
-
4 hirdetési forma: (nyíl formájában mutat a bolt helyére, helyzetjelző pin, beúszó hirdetés, kiemelt hely a kereséséi eredményeknél)
-
Ezt a hirdetési formát kizárólag a Waze csapatán keresztül intézheted
-
A kampányokhoz magas marketing költségvetés szükséges
-
A hirdetés költsége a 3000 -15 000 dollár között mozog havi szinten
Összegzés
Azon felül, hogy a Waze egy jó navigációs program, ami a közösségre épít, egyre nagyobb hangsúlyt kap a lokális marketingben is. Véleményünk szerint a térképszerkesztési lehetőségeit kihasználva érdemes minden vállalkozásnak jelen lenni ezen a platformon. Ha a cégünk nem rendelkezik nagyobb marketing költségvetéssel, akkor is célszerű legalább az üzletünket regisztrálni a Waze rendszerében.
Kondor Albert
2005-óta foglalkozom marketinggel. Az elmúlt években számos vállalkozás stratégiai rendszerének felépítésében segédkeztem. Az elmúlt két esztendőben vállalkozások komplex marketing stratégia rendszerét fejlesztettem. A lokális marketing keretén belül megalkottam a Google Térkép kutatás módszertanát. Nem hiszek a tömegmarketingben. Vallom, hogy nincs két egyforma projekt és ez által nem lehet minden vállalkozásnak ugyan azt a stratégiát javasolni. Gyakorlati tapasztalatom, hogy az egyedi megoldások határozzák meg minden vállalkozás sikerét.
Lokális területei: Google Cégem, Google Cégem Kutatás, Facebook local
Oldalai: strategiaimarketing.blogspot.com; Lokalitas.hu