Waze és a lokális marketing

Waze rövid története

  • 2006 –ban Ehud Shabtai elkészítette a Freemap nevű nyílt forráskódú térképet

  • 2008 –ban harmadmagával (Uri Levine-nel és Amir Sineár-ral) megalapítja a Waze-t

  • 2013. június. A Google felvásárolja 1 milliárd dollárért (a mai napig független platformként működik)

  • 2018-ban 100 millió feletti letöltés a Google Play áruházból

Mire használják a Waze-t az emberek?

A Waze közösségi alapon működik. Pontosan ez különbözteti meg őt a többi GPS alapú navigációs szoftvertől. Két fontos szempont, amiért egyre inkább közkedvelt.

 

  • A közösség tagjai az úton lévő társaikat segíteni tudják információkkal (pl: rendőrségi ellenőrzés, balesetek, lerobbant autó, útkorlátozások stb.)

  • A térképet a Waze közössége is szerkesztheti, mindezért jutalom pontokat kaphatnak. Így a „waze baby” fokozatból akár a „waze király” címig is eljuthatnak

  • Számomra ez a motivációs rendszer kísértetiesen hasonlít a Google által életre hívott Helyi idegenvezető (Local Guide) programhoz.

Hogyan használható a Waze a lokális marketingben?

waze GPS navigacios szoftverVéleményünk szerint a lokális marketing eszközrendszerén belül erős hatása van a Wazenak. Olyan vállalkozások számára (turisztikai vállalkozások, éttermek, szállodák, autószerelők, gumisok, benzinkutak stb.), akik főutak, sztrádák és egyéb forgalmas útszakaszok mellett helyezkednek el, kifejezetten érdemes jelen lenniük ezen a platformon.

Milyen lehetőségeket kínál ma erre a Waze?

  • Térképen hozzáadott hely (díjmentes szolgáltatás)

  • Egyéni hirdetés kisebb cégek számára

  • Nagy cégek hirdetései

Nézzük meg a lehetőségeket bővebben!

Térképen hozzáadott hely (díjmentes)

Az ügyfeleinknél végzett munkáink során ezt a lehetőséget mindig ajánljuk, mert díjmentes és nagy segítséget nyújt az adott vállalkozás lokális marketingjében. Hogyan lehet megjeleníteni a cégünket a Waze-n?

  • Elindítod az applikációt (fontos, hogy legyen internet kapcsolatod)

  • Jobb oldalon narancsszínű szöveg buborékra kattintasz

  • „Hely hozzáadása” ikon kiválasztása

  • Készíts egy fotót a helyről

  • Gépeld be a nevet

  • Gépeld be a kategóriát

  • Gépeld be a pontos címet

  • Nyomj a „kész” gombra (ezekért pontokat fogsz kapni, amivel haladhatsz előre a Waze ranglétrán)

  • Plusz pontokéret megadhatod még az adott hely szolgáltatásait, nyitvatartási idejét, névjegyét, telefonszámát (kicsit hasonlít a Google Térkép Local Guide motivációs rendszeréhez)

Kisebb cégek egyedi hirdetései (fizetős)

Ez a hirdetési forma azoknak előnyös, akik láttatni szeretnék magukat az utakon közlekedőknek. Jellemzői:

  • A hirdetés egy pin formájában jelenik meg a térképen

  • Add meg a logódat és a hirdetési szövegetAz érdeklődők a helyzetjelző pinre kattintva tudják elolvasni a hirdetés tartalmát (a rendszer felkínálja, hogy rögtön elnavigál minket a pontos címre)

  • A hirdetés költsége: 1000 autós esetén 1 dollár

Nagyobb cégek hirdetései (fizetős)

Ez a hirdetési forma kizárólag azon nagy cégek számára lett létrehozva, akik sok üzlettel rendelkeznek. Jellemzői:

  • 4 hirdetési forma: (nyíl formájában mutat a bolt helyére, helyzetjelző pin, beúszó hirdetés, kiemelt hely a kereséséi eredményeknél)

  • Ezt a hirdetési formát kizárólag a Waze csapatán keresztül intézheted

  • A kampányokhoz magas marketing költségvetés szükséges

  • A hirdetés költsége a 3000 -15 000 dollár között mozog havi szinten

Összegzés

Azon felül, hogy a Waze egy jó navigációs program, ami a közösségre épít, egyre nagyobb hangsúlyt kap a lokális marketingben is. Véleményünk szerint a térképszerkesztési lehetőségeit kihasználva érdemes minden vállalkozásnak jelen lenni ezen a platformon. Ha a cégünk nem rendelkezik nagyobb marketing költségvetéssel, akkor is célszerű legalább az üzletünket regisztrálni a Waze rendszerében.

Kondor AlbertKondor Albert
2005-óta foglalkozom marketinggel. Az elmúlt években számos vállalkozás stratégiai rendszerének felépítésében segédkeztem. Az elmúlt két esztendőben vállalkozások komplex marketing stratégia rendszerét fejlesztettem. A lokális marketing keretén belül megalkottam a Google Térkép kutatás módszertanát. Nem hiszek a tömegmarketingben. Vallom, hogy nincs két egyforma projekt és ez által nem lehet minden vállalkozásnak ugyan azt a stratégiát javasolni. Gyakorlati tapasztalatom, hogy az egyedi megoldások határozzák meg minden vállalkozás sikerét.
Lokális területei: Google Cégem, Google Cégem Kutatás, Facebook local
Oldalai: strategiaimarketing.blogspot.com; Lokalitas.hu