Google Cégem regisztráció és teljes használati útmutató 2020-ban

Google Cégem regisztráció folyamata

A Google Cégem regisztráció folyamata az alábbiak szerint zajlik tömören, amiről már korábban részletesen is írtunk:

  • Meglátogatjuk a Google Cégem felületét

  • Bejelentkezünk azzal a gmailes fiókkal, amit szeretnék használni a Google Cégem fiókhoz.

  • Kiválasztjuk a hely hozzáadása menüpontot.

  • Megadjuk a vállalkozásunk nevét.

  • Megadjuk az elsődleges kategóriát.

  • Megadjuk a vállalkozásunk helyét, pontos címét.

  • Ellenőrizzük a helyzetjelző pin pontosságát.

  • Kitöltjük a kapcsolatfelvételi adatokat.

  • Végezetül igazoljuk a fiókot a kapott kód segítségével.

A regisztrációs folyamat végén szükség lesz az aktiváló kódra. Kizárólag ezzel lehet a fiókot működtetni. Különböző lehetőségek léteznek, amivel aktiválni lehet a fiókot (sms, e-mail, levelezőlap, Search Console).

Tipp a gyakorlatból:

Pontosan adjuk meg a NAP (név, cím, telefonszám) adatokat, mert az utólagos adat módosítások fiók felfüggesztést okozhatnak.

Google Cégem felület

Kezdőlap

A Google Cégem kezdőlapját egy irányító központhoz lehet hasonlítani. Szinte minden felületet (statisztikák, fotók stb.) el tudunk érni egy kattintásra.

Google Cégem bejegyzések

A bejegyzések fül számos változtatáson ment át a 2019 - es évben. Jelenleg négy lehetőségből választhatunk. Ezek az alábbiak:

  • Termék hozzáadása

  • Frissítés hozzáadása

  • Esemény hozzáadása

  • Ajánlat hozzáadása

A klasszikus fiókoknál ezeket a bejegyzési formákat rendeli a kategóriához a Google. Vannak azonban kivételes esetek, mikor nincs lehetőségünk bejegyzéseket létrehozni. Ezzel a felnőtt vagy egészségre ártalmas terméket forgalmazó vállalkozások esetében találkozhatunk. Illetve a szállodákat sújtja még ez a szankció.

Tipp a gyakorlatból:
A bejegyzéseket érdemes 6 naponta frissíteni, mert lejárnak. Erről mindig értesítést kapunk a gmail fiókunkba.

Google Cégem információs panel

Itt tudjuk módosítani a vállalkozás címet, telefonszámát, nevét (ezekkel csak óvatosan, mert egyre több fiók felfüggesztéssel találkozunk munkánk során). A fent említett céges adatok mellett kitölthetjük a szolgáltatási területet (lokalizáció szempontjából fontos), nyitvatartási időt, ajánlatok részt, a megnyitási idő mellett a vállalkozásról is írhatunk 750 karaktert. 2019 júliusában vezette be a Google a vállalkozások rövidített nevét. Érdemes ezt is megadni az információs panel kitöltése során.

Tipp a gyakorlatból:
Rövidített névnek a vállalkozásunk nevét adjuk, és ne próbáljunk trükközni kulcsszavakkal.

Google Cégem statisztika

A Google Cégem statisztikai része igazán használhatóvá vált 2020-ra. 2017 - es év kezdetleges adatsorait felváltották a marketing stratégiában is jól használható adatsorok. Mit tartalmaz a statisztikai rész?

  • Kulcsszólista, amire megjelent a vállalkozás.

  • Miként találták meg a vállalkozást az emberek (közvetlen, felfedezés, márkanév) heti, havi és negyedéves bontásban.

  • Melyik Google szolgáltatásban (kereső, térkép) keresik a vállalkozást az ügyfelek heti, havi és negyedéves bontásban.

  • Ügyfélműveletek (webhelylátogatás, útvonalterv kérése, hívások) heti, havi és negyedéves bontásban.

  • Útvonaltervezési kérések irányítószám alapján heti, havi és negyedéves bontásban.

  • Telefonhívások napra illetve heti, havi és negyedéves bontásban.

  • pszerű időpontok napokra lebontva (kizárólag akkor elérhető, ha van elegendő adat).

  • Fotómegtekintések száma (összes, tulajdonos, vásárló által feltöltött) heti, havi és negyedéves bontásban.

  • Fotók száma a versengő vállalkozásokhoz viszonyítva (kizárólag, ha van elegendő adat).

Google Cégem vélemények

Itt az ügyfelektől kapott véleményeket tudjuk kezelni. A vállalkozásoknak ez a rész szokta a legtöbb fejtörést okozni. A problémák kezelésére egy hosszabb lélegzetvételű cikket írtunk a témában.

Tipp a gyakorlatból:
A vélemények kezelésénél három fontos szabályt kell betartani. 1. Mindig válaszoljunk a véleményekre (pozitív, negatív egyaránt). 2. Kérjünk véleményeket vásárlóinktól. 3. Ne kezdjünk el háborút indítani a véleményt megformáló személlyel.

Google Cégem üzenetküldés

Az üzenetküldés olyan, mit a Facebookon a Messenger. Az a cég, aki aktíválja (mobilon keresztül lehetséges), annak fel kell készülnie, hogy éjszaka is érkezhet üzenet. Akiknek ajánlott ezt a funkciót használni, azok az éttermek.

Még annyira nem elterjett az üzenetküldési szolgáltatás, hogy mindenkinek érdemes lenne bekapcsolni.

Fotók

Három fotó kategória azonos minden egyes fiókban. Ezek az alábbiak: embléma, profilfotó és a videó. Ebből az első kettő kitöltése erősen ajánlott! A profilfotónak legalább 1500 * 1500 pixel nagyságúnak kell lennie. Figyeljünk rá, hogy 5 MB ne haladja meg a kép nagysága.

Fontos kihangsúlyozni, hogy a fiókhoz rendelt fő kategória határozza meg, hogy milyen típusú fotókat tölthetünk fel. A legtöbb esetben a beltéri, kültéri és 360 fokos fotó kategória megtalálható a lehetőségek között. Ezek mellett a termék, munkahelyen és a csapat fotók feltöltésének lehetőségei is megjelenhetnek különböző vállalkozásoknál.

Tipp a gyakorlatból:
Használjunk videót a Google Cégem fiókban. Fontos, hogy mérete nem haladhatja meg a 100 MB és legalább 720 P felbontással kell rendelkeznie és 30 mp rövidebb nem lehet.

Szolgáltatások a Google Cégem fiókban

Egyre több vállalkozás kapja meg a szolgáltatás és termék részt a Google Cégem fiókban. A szolgáltatási rész 2019 szeptember óta kizárólag a megadott kategória alapján lehet csak megadni (ezzel megszűntette a Google a nem valós szolgáltatások megjelenítését). Érdemes kitölteni, mert ezzel is információt szolgáltatunk cégünkről a leendőbeli ügyfelek részére.

Termékek a Google Cégem fiókban

2019 márciusától elérhető a termékek fül a Google Cégem rendszerében. Számos bolttípus a vállalkozás kategóriája alapján jogosult a termékek fül használatára. A felépítés kicsit bonyolult. A lényeg, hogy az optimális működésért érdemes 4 fő kategóriát megadni és minden egyes kategóriába 4 terméket elhelyezni. Az itt használt fotókra fektessünk nagy hangsúlyt. A rosszabb minőségű képeket nem fogja megjeleníteni a Google.

Webhely

Számos vállalkozás nem rendelkezik weboldallal a mai napig. Nincs ezzel semmi probléma. A Google Cégem rendszerében 10 perc alatt saját weboldalt generálhatunk, ami jó megoldást nyújt ideiglenesen. Az elkészült weboldal mobilbarát és egy business.site url végződésű weboldal címet fog tartalmazni. Az url egészen nyugodtan bárhol (blogbejegyzések, PR cikkek, Facebook oldal stb. ) alkalmazható. Amire érdemes figyelni, hogy ez a fiók nem a mi tulajdonunkat képezi. Így a fiók megszűnésével ez is eltűnik a rendszerből.

Tipp a gyakorlatból:
Hosszú távon érdemes saját weboldalt készíttetni, mert keresőoptimalizálás szempontjából jobban optimalizálható.

Felhasználók

Sokan legyintenek erre a részre, de szerepe igazán fontos. Itt tudjuk kiosztani, hogy a fiókban ki, mit láthat, és milyen részeket kezelhet. Ráadásul a szerkesztési jogra történő felkérést is itt tudjuk menedzselni.

Tipp a gyakorlatból: a vállalkozás tulajdonosa mindig legyen az elsődleges tulajdonos és ne adja át a tulajdoni jogát az ügynökségek részére.

A Google Cégem fiók fejlesztések évről évre jobban hozzájárulnak (a kezdeti gyerekbetegségeit napjainkra elég szépen kiheverte) a vállalkozások Google Térképen történő hatékony megjelenéséhez. Mindenkinek szívből ajánlom, hogy próbálja ki ezt a Google terméket, csak nyeri fog vele.

Kérdések és válaszok

Hogyan kaphatom meg az aktíváló kódot a Google Cégem fiókomba?

Levelezőlap, SMS, telefonhívás vagy Search Console segítségével. Bővebb cikkünk a témában itt elérhető: https://www.lokalitas.hu/tudastar/40-google-cegem-fiok-aktivalas-levelezolap-telefon-sms-e-mail-vagy-search-console-segitsegevel

Milyen képeket érdemes feltölteni a Google Cégem fiókomba a regisztrálás során?

A profilfotó és az embléma fotó kötelező.  Mindenkinek javasoljuk, hogy üzlethelység esetén, néhány beltéri és kültéri képet is töltsünk fel a rendszerbe. A 360 fokos fotók nézettsége mellett a beltéri fotók nézettsége a legerősebb!

 

Hol tudok hibázni a Google Cégem fiók regisztrálása során?

A regisztráció folyamatába minden egyes lépésnél  tudunk hibázni. Ezek később javíthatók. Amire figyelni kell, azok a NAP (cég neve, címe, telefonszáma) kitöltése. Ha itt hibázunk, akkor megnehezítjük az aktíváló kód megérkezését és a vállalkozásunk megjelnítését a Google Térképen.

 {source}

<script type="application/ld+json">
{
"@context": "https://schema.org",
"@type": "FAQPage",
"mainEntity": [{
"@type": "Question",
"name": "Hogyan kaphatom meg az aktíváló kódot a Google Cégem fiókomba?",
"acceptedAnswer": {
"@type": "Answer",
"text": "Levelezőlap, SMS, telefonhívás vagy Search Console segítségével. Bővebb cikkünk a témában itt elérhető: https://www.lokalitas.hu/tudastar/40-google-cegem-fiok-aktivalas-levelezolap-telefon-sms-e-mail-vagy-search-console-segitsegevel"
}
},{
"@type": "Question",
"name": "Milyen képeket érdemes feltölteni a Google Cégem fiókomba a regisztrálás során?",
"acceptedAnswer": {
"@type": "Answer",
"text": "A profilfotó és az embléma fotó kötelező. Mindenkinek javasoljuk, hogy üzlethelység esetén, néhány beltéri és kültéri képet is töltsünk fel a rendszerbe. A 360 fokos fotók nézettsége mellett a beltéri fotók nézettsége a legerősebb!"
}
},{
"@type": "Question",
"name": "Hol tudok hibázni a Google Cégem fiók regisztrálása során?",
"acceptedAnswer": {
"@type": "Answer",
"text": "A regisztráció folyamatába minden egyes lépésnél tudunk hibázni. Ezek később javíthatók. Amire figyelni kell, azok a NAP (cég neve, címe, telefonszáma) kitöltése. Ha itt hibázunk, akkor megnehezítjük az aktíváló kód megérkezését és a vállalkozásunk megjelnítését a Google Térképen."
}
}]
}
</script>

{/source}

 

 

Többet tanulnál?

Ha szeretnéd megismerni a teljes lokális marketing rendszert, jelentkezz workshopunkra: https://www.lokalitas.hu/workshop

 

 

Kondor AlbertKondor Albert
2005-óta foglalkozom marketinggel. Az elmúlt években számos vállalkozás stratégiai rendszerének felépítésében segédkeztem. Az elmúlt két esztendőben vállalkozások komplex marketing stratégia rendszerét fejlesztettem. A lokális marketing keretén belül megalkottam a Google Térkép kutatás módszertanát. Nem hiszek a tömegmarketingben. Vallom, hogy nincs két egyforma projekt és ez által nem lehet minden vállalkozásnak ugyan azt a stratégiát javasolni. Gyakorlati tapasztalatom, hogy az egyedi megoldások határozzák meg minden vállalkozás sikerét.
Lokális területei: Google Cégem, Google Cégem Kutatás, Facebook local
Oldalai: strategiaimarketing.blogspot.com; Lokalitas.hu