Mit érdemes tudni a Google Térképről?
-
A Google Térkép 2006 –óta elérhető Magyarországon
-
2013 –ban a legtöbbet használt applikáció volt
-
2018-ban napi 1 milliárd ember (a netezők 41 %-a) használja.
A Google Térkép előnyei
-
Kiválóan használható navigációra
-
Segítségével útvonalat tervezhetünk
-
Hatékony eszköz a tömegközlekedést igénybe vevők számára
-
A Google Térképen megtalálható vállalkozásokról számos információt tudhatunk meg (cím, hely, telefonszám, nyitvatartási idő, weboldal, céges fotók és videók)
-
Kérdéseket tehetünk fel a Térkép közösségnek egy adott vállalkozásáról
-
Véleményeket oszthatunk meg (képes, csillagos, szöveges) a közösséggel
-
Számos fejlesztés történt az elmúlt években, ami segíti a vállalkozásokat
Google Térkép hátrányai
-
A térképen szereplő adatok nem mindig pontosak (a közösség szerkeszti)
-
Sok esetben a nem létező cégeket is megmutatja a Térkép
-
A navigáció nem mindig megfelelő
Mit érdemes tudni a Facebook Localról?
-
A Facebook Local 2018. áprilisától elérhető Magyarországon
-
A Google Play áruházban jelenleg 1 000 000 feletti letöltésnél jár
-
Teljes egészében a Facebook oldalakon megtalálható adatokra épül
Facebook Local előnyei
-
Összehangolja a helyet, a barátokat és az eseményeket
-
Láthatjuk, hogy barátaink a közelben milyen rendezvények után érdeklődnek
-
Virtuális térkép funkciója segítségével kávézókat, teázókat, éttermeket, látványosságokat fedezhetünk fel
-
Több mint 60 városban kereshetjük a helyi rendezvényeket és látványosságokat
-
A regisztrált eseményeinkről mindig figyelmeztetést küld az alkalmazás
-
Az apllikáció segítségével értékelhetjük a helyeket
Facebook Local hátrányai
-
Mindent a Facebook oldalról emel be az alkalmazás. Pontosan ezért számos esetben találkozhatunk nem megfelelően megadott helyszínnel (ez nem a Facebook hibája, hanem a rosszul kitöltött céges Facebook oldalnak köszönhető)
-
Ha a Facebook oldalon nem hozzunk létre eseményt, akkor a Facebook Localban sem fog megjelenni
Megvizsgálva a két platformot, kijelenthetjük, hogy nem szabad őket összehasonlítani. A Facebook Local inkább az eseményekre és a közösségre épít, a Google Térkép pedig a navigációra és a vállalkozások megtalálhatóságában nyújt segítséget. Mi úgy gondoljuk, hogy érdemes használni mind a két lokális alapokra épülő alkalmazást (üzleti és magáncélra egyaránt), mert nagyon jól kiegészítik egymást.
Kondor Albert
2005-óta foglalkozom marketinggel. Az elmúlt években számos vállalkozás stratégiai rendszerének felépítésében segédkeztem. Az elmúlt két esztendőben vállalkozások komplex marketing stratégia rendszerét fejlesztettem. A lokális marketing keretén belül megalkottam a Google Térkép kutatás módszertanát. Nem hiszek a tömegmarketingben. Vallom, hogy nincs két egyforma projekt és ez által nem lehet minden vállalkozásnak ugyan azt a stratégiát javasolni. Gyakorlati tapasztalatom, hogy az egyedi megoldások határozzák meg minden vállalkozás sikerét.
Lokális területei: Google Cégem, Google Cégem Kutatás, Facebook local
Oldalai: strategiaimarketing.blogspot.com; Lokalitas.hu