Google Térkép kutatás

A kutatás alapja

Magyarországon egyre több biztonságtechnikai vállalkozással találkozhatunk országszerte. Profiljukat tekintve vannak riasztórendszereket, kamerarendszereket, beléptetőrendszereket, távfelügyeletet, adatvédelmi szolgáltatásokat ellátó vállalkozások. Közülük emeltem ki 50 Budapesten található vállalkozást, akiknek a Google Térképen történő megjelenését (fiók igazolástól a véleményre adott válaszokig) vizsgáltam.

Igazolt Google Cégem fiókok

A biztonságtechnikai vállalkozások az élvonalba tartoznak a Google Cégem fiók birtoklásának területén. Az 50 vizsgált fiókból mindösszesen 6 cég esetén fordult elő, hogy nem volt aktiválva a Google Térképen. Rossz volt látni, hogy ezek között van olyan vállalkozás, aki 61 véleménnyel rendelkezik, és a fiókja nem  aktív. Ebben a szektorban a 0 és 65 között volt a vélemények száma.
Tipp: Annak érdekében, hogy egy vállalkozás képes legyen a véleményekre válaszolni, a statisztikai rendszerből a marketing részleg számára adatokat kinyerni, bejegyezést készíteni, elengedhetetlen az igazolt fiók megléte.

Alapszintű információk hiánya a Google Cégem fiókban

Sajnos a vizsgált fiókok között sok esetben találkoztam azzal a jelenséggel, hogy a cégleírás nem vagy csak igen hiányosan volt megírva. Sajnos ezzel az a legnagyobb gond, hogy a Google ebből számos adatot használ és ha nincs megfelelően kitöltve az versenyhátrányt jelent a konkurens vállalkozásokkal szemben.
Tipp: A Google Cégem információs felületén mindig töltsük ki a komplex adatsort a címtől a vállalkozás leírásig.

Google Cégem fiókba írt vélemények

Napjainkra egyre fontosabbak a Google Gégem fiókba írt vélemények és a rájuk adott céges válaszok. Nem csak az algoritmus miatt kell figyelni, hanem a vállalati márka végett is. A megválaszolt vélemény mindig pozitív megítéléssel bírnak azok számára, akik a véleményeket olvassák. Sajnos ebben a körben a biztonságtechnikai cégek nem igazán jeleskednek. Az 50 cég közül egyetlen egy volt, aki minden véleményre választott. Ez a cég az MNS Védelem Kft. a társasházak adatvédelmi és biztonságtechnikai szakértője.  A többi cégnél nem találtam véleményre adott válaszokat.

Tipp: A vélemények számának növelése segít, hogy a cégünk jobb helyezést érjen el a Google Térképen! Fontos azonban megjegyezni, hogy nem csak ettől függ a Google Térképen történő rangsorolás. Sajnos napjainkban számos marketing vállalkozás ezt állítja, de ez csak fél igazság. A térképes rangsort számos dolog befolyásolja, de ez egy hosszabb blogbejegyzésünk témája lesz.

Összegzés

2018-as évekhez viszonyítva úgy érzem, hogy nagyot javult a Google Cégem fiókok kezelési morálja 2021-re. A biztonságtechnikai cégek mellett egyre több szektorban tapasztalom, hogy az igazolt fiókok száma napról napra növekszik. A vizsgált 50 biztonságtechnikai cég közül mindösszesen 6 volt olyan fiók, amiben a tulajdonosok nem tudják, hogy mi zajlik a vállalkozásuk körül a Google Térképen. Sajnos az adatok kitöltésében már több hiányosságot  tapasztaltam. A legnagyobb hiba ebben és sajnos a más szektorban is, a vélemények megválaszolásának elmulasztása. Véleményem szerint, ha valaki veszi a fáradtságot és rászán egy teljes napot az információs részek komplex kitöltésére, a képek és videók feltöltésére, akkor nagyot lép előre annak érdekében, hogy megtalálják a cégét a Google Térképen.

Kondor Albert
Kondor Albert

2005-óta foglalkozom marketinggel. Az elmúlt években számos vállalkozás stratégiai rendszerének felépítésében segédkeztem. Az elmúlt két esztendőben vállalkozások komplex marketing stratégia rendszerét fejlesztettem. A lokális marketing keretén belül megalkottam a Google Térkép kutatás módszertanát. Nem hiszek a tömegmarketingben. Vallom, hogy nincs két egyforma projekt és ez által nem lehet minden vállalkozás ugyan azt a stratégiai javaslatot. Gyakorlati tapasztalatom, hogy az egyedi megoldások határozzák meg minden vállalkozás sikerét.
Lokális területei: Google Cégem, Google Cégem Kutatás, Facebook local, Lokális keresőoptimalizálás
Oldalai: strategiaimarketing.blogspot.com ; Lokalitas.hu  lokalismarketing.blog.hu