Mi a Google Cégem (Google My Business)?
A Google Cégem (GMB) egy ingyenes online szolgáltatás, amely lehetővé teszi, hogy a vállalkozásodat megjelenítsd a Google Térképen és a Google Search keresési eredményei között. A Google My Business lehetővé teszi, hogy a vállalkozásod neve, címe, nyitvatartási ideje, telefonszáma, honlap címe és egyéb fontos információk megjelenjenek a Google különböző találati listájában (térkép, kereső). Emellett lehetőséged van arra is, hogy képeket, állapotjelzésket, eseményeket, akciós ajánlatokat tegyél közzé a vállalkozásod nevében és értékeléseket kérj az ügyfeleidtől, vendégeidtől miután igénybe vették szolgáltatásaidat. Mindezek összességében növelhetik a céged értékét a leendőbeli ügyfeleid szemében.
Hogyan lehet regisztrálni egy Google Cégem fiókot?
A Google Cégem használatához egyszerűen csak regisztrálnod kell a szolgáltatásra, majd fel kell töltened a vállalkozásod adatait és képeit. Fontos, hogy az adatokat pontosan és részletesen töltsd ki, hiszen így leszel könnyebben megtalálható az interneten. Az adatokat rendszeresen frissíteni is érdemes, hogy mindig naprakész információk jelenjenek meg a vállalkozásodról. Egy jól felépített GMB fiók számos új ügyfelet tud hozni a céged számára. Hogyan kell a regisztrációt elkészíteni. Íme: Google Cégem regisztráció.
Hol tudod jól kihasználni a Google Cégem fiók előnyeit?
Az emberek életében egyre fontosabb szerepet játszik az online keresés, amikor vállalkozásokat keresnek. Abban az esetben, ha a Google Cégem segítségével megjeleníted a vállalkozásodat a Google Térképen (Google Maps), akkor nagyobb esélyed van arra, hogy az ügyfelek megtalálják és felkeressék a cégedet. A Google Cégem használata az ügyfélkapcsolatok javításában és a vállalkozás növekedésében is nagy szerepet játszik. A GMB segítségével a vállalkozásod könnyebben megtalálhatóvá válik az interneten, és ezáltal több ügyféllel léphetsz kapcsolatba. A szolgáltatás előnye, hogy a regisztráció során megadott cím vonzáskörzetében a céged láthatóvá válik az emberek számára az általad megadott kategória alapján.
Milyen iparágban működő cégek részére előnyös a Google Cégem?
2017-ben szinte néhány ipari kategóriának javasolták a szakemberek. Mi a lokalitas.hu csapata már akkor is kihangsúlyoztuk, hogy minden helyi vállalkozás számára elengedhetetlen a térképes jelenlét profiltól függetlenül. 2023-ban az általunk megjósoltak beigazolódtak. Ma már minden lokális vállalkozásnak be kell emelnie a GMB fiók használatát a marketinges eszköztárába. Melyik iparágakban ”kötelező” a jelenlét?
- Turisztikai szektor: szálloda, étterem, kávézó, cukrászda, fagylaltozó, reggeliző hely, pékség stb.
- Szépségipari szektor: szépségszalon, fodrász, műkörmös, masszőr, pedikűrös, szolárium stb.
- Üzletek: ruhabolt, cipőbolt, könyvesbolt, ékszerbolt, élelmiszerbolt, drogériák, papír-írószer stb.
Mennyi időt igényel a Google My Business fiók kezelése?
A legtöbb időt általában a regisztrációra kell fordítani. Miután ezzel elkészülünk és a fiókot megfelelően optimalizáltuk nem szabad magára hagyni a felületet. Érdemes véleményeket gyűjteni és a vállalkozás legfrissebb dolgairól információkat megosztani. Általánosságban elmondható, hogy egy forgalmas fiók esetében egy hónapban körülbelül 5 munkaórányi időt rá kell szánni a vélemények számától függően. Abban az esetben, ha ezt betartjuk, biztosak lehetünk benne, hogy a Google Cégem fiókunk versenyképes lesz az adott lokalizációban.
Záró gondolat a GMB fiók előnyeiről
A Google Cégem szolgáltatás használata jelentős előnyöket jelenthet a vállalkozásod számára az online jelenlét kialakítása és az ügyfélkapcsolatok javítása terén. A pontos adatok megadása és az adatok rendszeres frissítése alapvető fontosságú a hatékony használat érdekében. Ha még nem regisztráltál a Google Cégem szolgáltatásra, akkor érdemes minél előbb elvégezni a regisztrációt, hogy növeld a vállalkozásod esélyeit az online világban. Abban az esetben, ha szakmai segítségre lenne szükséged, olvasd el tudástárunkat vagy írj nekünk emailt. Segítünk, hogy a céged a Google Cégem fiókod segítségével láthatóvá váljon a digitális térben és ezáltal több bevétel hozzon számodra.
Anders Tamás, Kondor Albert
Lokális marketing, Google Cégem specialisták
Kondor Albert
2005-óta foglalkozom marketinggel. Az elmúlt években számos vállalkozás stratégiai rendszerének felépítésében segédkeztem. Az elmúlt két esztendőben vállalkozások komplex marketing stratégia rendszerét fejlesztettem. A lokális marketing keretén belül megalkottam a Google Térkép kutatás módszertanát. Nem hiszek a tömegmarketingben. Vallom, hogy nincs két egyforma projekt és ez által nem lehet minden vállalkozásnak ugyan azt a stratégiát javasolni. Gyakorlati tapasztalatom, hogy az egyedi megoldások határozzák meg minden vállalkozás sikerét.
Lokális területei: Google Cégem, Google Cégem Kutatás, Facebook local, Lokális keresőoptimalizálás
Oldalai: Lokalitas.hu https://lokalismarketing.blog.hu/