szépségszalonok

Regisztrált Google Cégem fiókok száma a szépségszalonoknál

A vizsgálat során a 100 szalonból 67 birtokolta az oldalát 33 nem. Ez magasabb eredmény, mint, amit tavaly kaptunk az éttermek vizsgálata során (ott 100- ból 60 birtokolta az oldalát). Ilyenkor felmerül a kérdés, hogy miért kell egy vállalkozásnak regisztrált Google Cégem oldal? Íme négy fontos szempont:

  • A fiók kezelője mindenről statisztikai adatokat kap díjmentesen (útvonaltervezések, telefonhívások, keresés típusai, milyen kulcsszavakra találták meg a szalont)

  • A fiók kezelője a Google Térképen a vállalkozáshoz intézet kérdésekről automatikus értesítést kap

  • A fiók kezelője a vállalkozáshoz írt véleményekről automatikus értesítést kap

  • Senki nem tudja átírni a cég adatait (név, cím, telefonszám, weboldal, nyitva tartás)

A szépségszalonok vélemény kezelése a Google Cégem fiókban

Úgy tűnik, 2019-ben a Google Térképen kapott vélemények nagy hatással vannak embertársainkra. Egy tavalyi kutatásunk rávilágított arra, hogy egy vállalkozásnál hat darab 200 karakterszám feletti releváns vélemény elegendő ahhoz, hogy valakiben bizalom alakuljon ki egy olyan cég iránt, amit még nem ismer. Ebben a kutatásunkban (723 ember töltötte ki a kérdőívünket Magyarországon) fény derült arra, hogy az emberek megnézik azt, hogy egy cég reagált a vevői véleményekre vagy nem. A szalonok esetében a véleményekre történő válaszadások száma alacsonynak mondható. A 100 vizsgált szépségszalonból mindösszesen 13 tette meg, hogy a kapott értékelésre, véleményre válaszolt.

Google Cégem bejegyzés használata a szépségszalonoknál

Az elmúlt két esztendőben a Google kibővítette a bejegyzések típusát. Most már elérhető az újdonságok mellett, az ajánlatok, termékek és események bejegyzés is. Ráadásul itt már videós tartalmakat is feltölthetünk a bejegyzésekhez. Vizsgálatunk során a szépségszalonok közül mindösszesen 1 használta ki ezt a díjmentesen használható lehetőséget.

szepsegszalonA kutatás során feltárt egyéb hiányosságok

Elemzésünk során a szépségszalonok 17 százalékánál találtunk Google Cégem fiók hiányosságot! Legtöbb esetben a weboldal elérhetősége, a nyitvatartási idő és a telefonszám maradt le. Néhány esetben, weboldalnak, a vállalkozás Facebook oldala volt megadva. Sajnos, ez a megoldás nem igazán szerencsés. Ha nincs weboldalunk, akkor inkább használjuk a Google Cégem fiókon belül található weboldal menüt. Itt 5 perc alatt generálhatunk magunknak weboldalt 6 kattintással. Még egy apró észrevétel. Az időpontfoglalást a 100-ból 2 szalon használta a Google Cégem fiókon belül.

A kutatás eredményeinek összegzése

Összességében elmondhatjuk, hogy a szépségszalonok Google Cégem fiók birtoklása igen magas arányt mutat. Pozitívumként lehet megemlíteni, hogy egyre több vállalkozás kerül fel a térképre és próbálja szépen felépíteni, optimalizálni a fiókját. Legfontosabb adataikat helyesen tüntetik fel (cég neve, címe, telefonszáma). Negatívumként kell megemlíteni, hogy nem reagálnak a kapott értékelésekre és bizonyos esetekben a cégük Facebook oldalának linkjét adják meg weboldalként. Véleményünk szerint, ha a vállalkozások, amelyek ebben az iparágban tevékenykednek, kijavítják a negatívumokat, akkor nagy eséllyel lesznek az adott lokális terület legjobban elérhető szépségszalonjai online térben.