Google Cégem (Google My Business) fiók birtoklás
A vizsgált boltoknak 19 százaléka egyáltalán nem birtokolja a vállalkozásához tartozó fiókot a Google Térképen. Nagy a valószínűsége, hogy ezeket a cégeket egy helyi idegenvezető vagy a Google tette fel a térképre. Milyen hátránya származhat ebből a cégeknek?
a.) Bárki átírhatja a vállalkozás adatait (név, cím, telefonszám, weboldal, nyitvatartási idő) a Google Térképen
b.) A tulajdonosok a cégük lokális marketing tevékenységét nem tudják hatékonyan menedzselni a Google Térképen
c.) A vezetők nem kapnak vevői visszajelzést vélemények formájában a Google Térképről
Google Cégem vélemények
A Google Térképen kapott vélemények jól tükrözik egy vállalkozás által nyújtott szolgáltatás minőségét. A közösség által megírt vélemények erőteljesen hatnak más emberek döntéseire. Pontosan ezért szükséges a véleményeket elolvasni és reagálni rájuk. Az általunk vizsgált boltoknál mindösszesen kettő volt az, aki válaszolt a vásárlói véleményekre. Lokális marketing szempontból ez nem megfelelő! Miért? A Google Cégem fiókon keresztül megválaszolt vélemények erősítik egy vállalkozás lokális seo tevékenységét.
A vizsgált boltok közül a Fressnapf boltjaira érkezet a legtöbb vélemény (191 véleménynél tart a Váci úti Fressnapf), a kisebb boltok átlagosan 8-10 véleménynél járnak.
Google Cégem bejegyzések
Mikor Anders Tamás kollégámmal konferenciákon tartunk előadást, mindig felhívjuk a figyelmet a bejegyzések használatára. A gyakorlatban sajnos még mindig azt tapasztaljuk, hogy a cégek nem élnek ennek a díjmentes eszköznek a használatával. A mostani vizsgálatunk is ezt támasztja alá. Az összes bolt közül egy kis vállalkozás alkalmazta ezt a típusú marketing eszközt.
A kutatás során feltárt hiányosságok
A Google Térkép kutatásunk során, a Budapesten található állateledelt forgalmazó boltok 29 százalékánál találtunk Google Cégem fiók hiányosságot! A legtöbb helyről, a weboldal elérhetősége és a nyitvatartási idő maradt le. Problémát jelentet még, hogy néhány vállalkozás a céges Facebook oldalát adta meg weboldalként. Véleményünk szerint ez hiba. Ha egy vállalkozás nem rendelkezik saját weboldallal, akkor érdemes alkalmaznia a díjmentesen használható Google Cégem fiók weboldalt. Átlagosan 10 perc alatt elkészíthető.
A kutatás rövid összegzése
Összességében kijelenthetjük, hogy az állateledelt forgalmazó boltok esetében a Google Cégem marketing még gyerekcipőben jár. Pozitívumként lehet megemlíteni, hogy egyre több vállalkozás kerül fel a térképre és veszi birtokba saját fiókját. A legfontosabb adataikat helyesen tüntetik fel (cég neve, címe, telefonszáma). Negatívum, hogy a weboldaluk linkjét és a nyitvatartási időt nem tüntetik fel az információk között. Elszomorító, hogy a vevői véleményekre nem reagálnak és a Google Cégem fiókhoz tartozó bejegyzést egyáltalán nem alkalmazzák.
Ha szeretnéd, hogy a boltod a környék egyik legsikeresebb vállalkozása legyen. Ha növelni szeretnéd a vevőid számát és céged árbevételét, írj nekünk és kezdjünk el a közös munkát.
Dolgozz azokkal, akik a lokális marketinget meghonosították Magyarországon!
Kondor Albert
2005-óta foglalkozom marketinggel. Az elmúlt években számos vállalkozás stratégiai rendszerének felépítésében segédkeztem. Az elmúlt két esztendőben vállalkozások komplex marketing stratégia rendszerét fejlesztettem. A lokális marketing keretén belül megalkottam a Google Térkép kutatás módszertanát. Nem hiszek a tömegmarketingben. Vallom, hogy nincs két egyforma projekt és ez által nem lehet minden vállalkozásnak ugyan azt a stratégiát javasolni. Gyakorlati tapasztalatom, hogy az egyedi megoldások határozzák meg minden vállalkozás sikerét.
Lokális területei: Google Cégem, Google Cégem Kutatás, Facebook local
Oldalai: strategiaimarketing.blogspot.com; Lokalitas.hu