Google Cégem fiók [teljes útmutató]
![Google Cégem fiók [teljes útmutató]](/images/tartalom/google-cegem-teljes-utmutato.jpg)
Az elmúlt fél évben számos írás jelent meg a Google Cégem fiókkal és annak regisztrációjával kapcsolatban. Ennek hatására nagyon sok vállalkozó elkezdte elkészíteni cégének üzleti fiókját. Összességében ez egy örvendetes hír. Azonban a gyakorlatban mi a lokalitas.hu –nál azt tapasztaljuk, hogy olyan alapvető hibákat követnek el a fiókot készítők (sok esetben még a szakemberek is), aminek a helyreállítása a későbbiek folyamán sokkal több időt és energiát emészt fel. Pontosan ezért gondoltuk úgy, hogy egy teljes körű Google Cégem fiók útmutatót készítünk. Ebben a cikkben már a 2018-ban életbe lépett változások is benne foglaltatnak.
Google Cégem fiók menü
A vállalkozások Google Cégem fiók menü felépítése (a fiókodban a bal oldali sáv).
-
Kezdőlap
-
Bejegyzések
-
Információ
-
Statisztika
-
Vélemények
-
Fotók
-
Webhely
-
Felhasználó
Menjünk rajta végig szépen sorjában.
Google Cégem fiók kezdőlap
A Google cégem fiók kezdőlapja 2018-ban új elrendezést kapott. A régi verzióhoz viszonyítva, most jobban kezelhetőbb és áttekinthetőbb, mert egy nézetben látod a következőket:
-
Cégedre adott legfrissebb vélemények
-
Utolsó bejegyzésed (új bejegyzést is tudsz innen készíteni)
-
Ügyfelek legfontosabb fotói
-
Hányan tekinteték meg a cégedet a Google Térképen és a keresőben
-
Adwords Express hirdetések (innen indíthatsz Google Térképes hirdetést)
Google Cégem fiók bejegyzés
A Google Cégem fiók bejegyzés egy igazán jól használható díjmenetes eszköze a fióknak. Az általunk végzett Google Térképes kutatások azt mutatják, hogy 100 cégből még mindig csak 9 használja, annak ellenére, hogy már régóta a vállalkozások rendelkezésre áll ez az eszköz.
TIPP: Mikor bejegyzést készítesz, akkor a lead legyen tömör, lényegre törő, figyelemfelkeltő. A további információs szöveg alá érdemes elrejteni a weboldaladra vezető linket!
Google Cégem fiók információ
Mi azt gondoljuk, hogy ez a rész a Google Cégem fiók legfontosabb eleme. Az itt megadott beállítások fogják megadni, hogy mennyire lesz a vállalkozásod sikeres a Google Térképen.
Az információs rész a következő részekből tevődik össze:
-
Cég neve
-
Cég kategóriája
-
Cég címe
-
Cég nyitvatartási ideje
-
Cég telefonszáma
-
Cég webhelye
-
Attribútumok megadása (jellemzők)
-
Cég leírása
-
Cég alapításának ideje
-
Cég fotóinak hozzáadása
TIPP: Mindig töltsd ki az adatokat pontosan, mert a Google Céget regisztráló kód csak ebben az esetben érkezik meg (a gyakorlatban itt tapasztaljuk a legtöbb hibát). Figyelj, mert a megadott kategória függvényében változhat a menü struktúrája.
Google Cégem fiók statisztika
Mi a mérések híve vagyunk. Valljuk, hogy hatékony munkát a marketingben a beérkező számok tükrében lehet jól elvégezni. Pontosan ezért figyeljük napi szinte a Google Cégem fiókhoz tartozó statisztikákat.
-
Milyen információkat lehet kinyerni a fiók statisztikai felületeiről?
-
Hogyan keresnek rá az ügyfelek a vállalkozásra?
-
Melyik Google-szolgáltatásban nézik meg az ügyfelek a vállalkozást?
-
Ügyfélműveletek
-
Útvonal-tervezési kérések
-
Telefonhívások
-
Népszerű időpontok
-
Fotómegtekintések
-
Fotók száma
TIPP: A Google Cégem fiók statisztikáiban ne csak az alapként beállított 1 hónapos időintervallumot vizsgáld! Érdemes használni a heti és a 3 hónapos lehetőséget is. Ezek főleg, akkor fontosak, ha marketing kampányt futtatsz.
Google Cégem vélemények
Ebben a menüpontban tudsz tájékozódni, hogy ki, mikor és milyen véleményt (csillagos, szöveges) ír a vállalkozásodról. Erről mindig értesítést kell kapnod a Gmail-es fiókodra.
TIPP: Mindig válaszolj a véleményekre (pozitív, negatív egyaránt), mert SEO szempontjából nagyon jelentős szerepe van.
Google Cégem fotók
A Google Cégem fotók nagyban hozzájárulnak egy vállalkozói fiók sikeréhez. A minőségi képekkel több érdeklődőt tudunk megnyerni vállalkozásunk részére. Google cégem fotó kategóriák:
-
Beltéri
-
Kültéri
-
360 fokos
-
Termék
-
Csapat
-
Identitás
-
+ Videó
TIPP: Minden kategóriában érdemes elhelyezni minőségi fotókat. A tavaly bevezetett videós kategóriát erősen ajánlott használni (jelenleg 100 általunk vizsgált vállalkozásból 1. használja).
Google Cégem fiók webhely
Abban az esetben, ha nincs a cégednek weboldala, akkor ezt a Google Cégem fiókban a webhely menüpont alatt elkészítheted díjmentesen. A weboldalt, akkor tudod hatékonyan alkalmazni, ha pontosan adtad meg az adatokat a Google Cégem információk résznél. A weboldalról tudnod kell az alábbiakat:
-
Business végződésű domained lesz
-
A weboldal nem a te tulajdonod (Google bármikor megszüntetheti, ezért érdemes idővel saját weboldalt készíttetni)
-
A weboldalhoz külön fotókat rendelhetsz hozzá
-
A weboldal külön szerkesztői panellal rendelkezik
-
A weboldal teljes mértékben mobilbarát
TIPP: A Google Térképen végzett kutatásaink során, számos esetben találkozunk azzal, hogy a cégek a Facebook oldalukat teszik be weboldal linknek. NE TEDD! Használd inkább a Google Cégemen belül készített weboldalt, ha nincs sajátod (SEO szempontból jobb)!
Google Cégem fiók felhasználók
A Google Cégem fiók felhasználói menüpontban megoszthatod a fiókod kezelésének lehetőségét a veled dolgozó munkatársakkal. Különböző jogokkal ruházhatod fel őket (tulajdonos, felettes, kommunikációs vezető), úgy, mint egy facebook oldalnál.
TIPP: Soha ne add ki a tulajdonjogodat másnak! Számtalanszor találkozunk azzal a problémával, hogy a cégvezető azt mondja, hogy van fiókja, de nem tudja, hogy kinek van hozzáférése. Figyelj rá, hogy a tied legyen az elsődleges tulajdoni jog és a feladatoknak megfelelően oszd ki a titulusokat.
Végezetül egy általános tévhit a Google Cégem fiókról, amiről érdemes említést tenni. A Google Cégem fiók nem egyenlő a lokális marketinggel! Ha a lokális Seoról beszélünk, akkor a Cégem fiók 17%-os súllyal szerepel a Google Térkép keresésénél és maximum 7%-ot jelent a keresőkben. A lokális marketing egy sokkal összetettebb rendszer, amire hatással van a social média, az említések és még jó néhány befolyásoló tényező. A komplex rendszer megismerése és gyakorlatban történő alkalmazása után lehet a lokális marketinggel egy céget versenyképessé tenni a saját környezetében.
(Kondor Albert)
Azok számára, akik szeretnék megismerni a lokális marketing teljes rendszerét, ajánljuk figyelmébe a maximum 6 fő részére elérhető gyakorlati workshopunkat.