Offline és Online marketing eszközök egy helyi vállalkozásnál

online marketing

Offline és Online marketing eszközök egy helyi vállalkozásnál
Ügynökségünket egyre több vállalkozás keresi meg azzal a kérdéssel, hogy milyen online és offline marketing eszközöket javasolnánk egy fizikai üzlettel rendelkező helyi vállalkozás számára. Az elmúlt időszakban összeállítottunk egy listát az általunk legfontosabb ítélt marketing eszközökről. Mostani írásunkban ezekből tesszük közzé néhányat. Az offline marketing elemekhez segítségül hívtuk a Deep Field grafikai és nyomdaipari stúdió kreatív vezetőjét, Kertész Lászlót.

 

 

Offline marketing eszközök egy helyi vállalkozás számára

Sokan úgy gondolják, hogy a klasszikus kézzel fogható marketing eszközök kora lejárt. A jövő kizárólag az online marketinggé. El kell mondanunk, hogy ők tévednek. Mi a gyakorlatból látjuk, hogy egyre több offline marketing eszközt kezdenek újra használni a vállalkozások üzleteikben. Íme, néhány fontosabb, ezek közül.


Megállító tábla

Mai napig egy igen közkedvelt offline marketing eszköz a megállító tábla. Az éttermek mellett egyre több ruhaboltnál, virágosnál, pékségnél és zöldségesnél is megfigyelhető ennek az eszköznek a használata. A bekerülési költsége nem túl magas, de hatékonysága annál jobban érezhető. Egy jó akció megjelenítése ezen a felületen képes behozni az üzletbe a járókelőket.
lokalitas.hu tipp: minden esetben egyszerű, rövid, tömör és egyben figyelemfelkeltő szöveget írjunk, ami cselekvésre sarkall.
Deep Field nyomdai és grafikai stúdió tipp: mikor megállító táblát szeretnénk rendelni, figyeljünk arra, hogy milyen anyagból készül. Érdemes azokat a táblákat előnybe részesíteni, amelyek hosszan ellenállnak az idő viszontagságainak. Lehet, hogy ezek a darabok többe kerülnek, de hosszútávon kifizetődőbb a használatuk.

Cégtábla

A cégtáblák már a régebbi időkben is meghatározták egy üzlet arculatát. Az igényesen kivitelezett, felületek vonzzák a tekintetett és bizalmat ébresztenek egy bolt iránt. A kialakításnál törekedni kell a figyelemfelkeltő megjelenés mellett a minőségi anyagok használatára is.
lokalitas.hu tipp: ha van rá mód és lehetőség, akkor készítessünk látványtervet egy szakemberrel mielőtt megrendelnénk bármilyen cégtáblát.
Deep Field nyomdai és grafikai stúdió tipp: a cégtáblák készülhetnek klasszikus formában vagy világítással ellátott kivitelben. Mindig arra kell törekedni, hogy időtálló legyen és a cég arculati elemei megjelenjenek a felületeken. Fontos figyelni a betűválasztásra és a teljes összképre is.


Molinó

Az elmúlt néhány évben a molinók használata háttérbe szorult. A kisebb településeken azonban újra kezdi reneszánszát élni. A helyi vállalkozások gyakran helyezik el őket az üzlet belső és külső felületein egyaránt. Számtalan esetben találkozhatunk velük egy helyi rendezvényen, ünnepségen vagy sportrendezvény keretén belül is.
lokalitas.hu tipp: a molinók használata kifejezetten hatékony tud lenni egy helyi rendezvényen vagy sporteseményen.
Deep Field nyomdai és grafikai stúdió tipp: a molinó tervezése során törekedjünk a megfelelő színvilág és betűtípus használatára. Mielőtt a gyártástjóváhagyásra kerül, mindig ellenőrizzük le a végső tervet.


Kirakat

Napjainkban egyre több helyi vállalkozás ismeri fel, hogy milyen komoly hatással bír egy jól felépített kirakat a járókelőkre. A termékek ízléses megjelenítése a bolt kirakatában igazán jó vásárló csalogató. A kialakításnál érdemes hangsúlyt fektetni az áttekinthetőségre és a látványvilágra.
lokalitas.hu tipp: a kirakat megtervezése során törekedjünk arra, hogy mindig legyen egy központi téma (pl: évszakok, ünnepek, egyedi alkalmak stb.), amit a termékek bemutatásával megvalósíthatunk.


Online marketing eszközök egy helyi vállalkozásnál

Az online marketing eszközök tárháza igazán széles palettát ölel fel egy helyi vállalkozás esetében is. A saját weboldal mellett érdemes megemlíteni a Google Cégem fiókot és a különböző social média felületeket. Mostani írásunkban ebből három eszközre hívjuk fel a figyelmet.


Google Cégem fiók (GMB)

A Google Cégem fiók használata már minden helyi vállalkozás számára kötelező 2021 –ben. A fiók regisztrációja és használata is díjmentes. Alkalmazásával bárki képes megjelenni a helyi térképes listában az általa megadott kategória alapján. Ha a vállalkozás nem rendelkezik saját weboldallal, akkor érdemes kihasználni a GMB fiókból díjmentesen legenerálható weboldalt, ami mobilbarát és tökéletesen megfelel a tájékoztatásra. Aki szeretné jobban megismeri ezt a felületet, tudástárunkban számos gyakorlati tippet tud elolvasni.
lokalitas.hu tipp: a keresőszavakkal teletűzdelt cégneveket kerüljük a Google Cégem fiókban, mert fiókfelfüggesztést kapunk érte.


Facebook használata

Sajnos napjainkra már elengedhetetlen a Facebook oldalon történő céges jelenlét még egy helyi vállalkozás számára is. Főleg azoknak kell komolyan számolni ezzel a felülettel, akik a turisták által kedvelt területeken végzik tevékenységüket. A jól kezelt Facebook oldalak megjelennek az organikus találati listában, így hamar találkozhat a céggel az oda látogató turista. Ismerünk olyan helyi taxis vállalkozást, akiket a településre érkező turisták már az út tervezése során kiszemelnek maguknak és a megérkezéskor kizárólag csak velük hajlandók utazni. Mindezt annak köszönhetik, hogy professzionálisan kommunikálnak a Facebook felületén.
lokalitas.hu tipp: kizárólag a folyamatos és egyben cselekvésre sarkalló Facebook posztokkal lehet eredményeket elérni ezen a felületen.


Lokális hirdetés

Több féle lokális hirdetéssel találkozhatunk napjainkban a marketingesek eszköztárában. Ebből legtöbben a Google Ads és a Facebook lokális hirdetéseit használják. Előnye, hogy rövid időn belül elérhetünk olyan személyeket, akik a térségben tartózkodnak és még nem ismerték cégünket. Hátránya, hogy egy nagyobb versenyben magasabb hirdetési költséggel kell számolnunk.
lokalitas.hu tipp: kizárólag akkor kezdjünk el hirdetni, ha a weboldalunk már felépítésre került és a lokalizációs kulcsszavakra optimalizáltuk.


Végszó

Minden olyan helyi vállalkozásnak, aki fizikai boltot üzemeltet elengedhetetlen a marketing eszközök használata. Számos olyan offline és online marketing eszköz áll ma a vállalkozók szolgálatában, amivel gyorsan és hatékonyan lehet forgalmat növelni. A legfontosabb, hogy merjük ezeket használni. Egy jól megválasztott marketing eszköz a forgalmunkat képes megtöbbszörözni.

 

kondor albert smallKondor Albert
2005-óta foglalkozom marketinggel. Az elmúlt években számos vállalkozás stratégiai rendszerének felépítésében segédkeztem. Az elmúlt két esztendőben vállalkozások komplex marketing stratégia rendszerét fejlesztettem. A lokális marketing keretén belül megalkottam a Google Térkép kutatás módszertanát. Nem hiszek a tömegmarketingben. Vallom, hogy nincs két egyforma projekt és ez által nem lehet minden vállalkozásnak ugyan azt a stratégiát javasolni. Gyakorlati tapasztalatom, hogy az egyedi megoldások határozzák meg minden vállalkozás sikerét.
Lokális területei: Google Cégem, Google Cégem Kutatás, Facebook local, Lokális keresőoptimalizálás
Oldalai:  Lokalitas.hu            https://lokalismarketing.blog.hu/     

Lokális Online Marketing

A helyi marketing lokális vállalkozások számára

 

Google megbízható fotós minősítés

Google Megbízható fotós

© 2020 Lokalitas.hu. All Rights Reserved. Designed By ProSign

Google cégem optimalizálás

Megmutatjuk, hogyan használd a térképet, hogy több látogatód legyen!
A Google cégem fiók optimalizálásával olyan embereket érhetsz el, akik a közeledben keresik szolgáltatásodat.

Kapcsolódó felületek

Helyi Marketing ProSign Tudásanyaga

Lokális Marketing szállásoknak

Kapcsolat

Lokális Online Marketing ügynökség
Budapest, Alig u. 5, 1132
Telefon: (20) 919 2467