Offline marketing eszközök egy helyi vállalkozás számára

Sokan úgy gondolják, hogy a klasszikus kézzel fogható marketing eszközök kora lejárt. A jövő kizárólag az online marketinggé. El kell mondanunk, hogy ők tévednek. Mi a gyakorlatból látjuk, hogy egyre több offline marketing eszközt kezdenek újra használni a vállalkozások üzleteikben. Íme, néhány fontosabb, ezek közül.


Megállító tábla

Mai napig egy igen közkedvelt offline marketing eszköz a megállító tábla. Az éttermek mellett egyre több ruhaboltnál, virágosnál, pékségnél és zöldségesnél is megfigyelhető ennek az eszköznek a használata. A bekerülési költsége nem túl magas, de hatékonysága annál jobban érezhető. Egy jó akció megjelenítése ezen a felületen képes behozni az üzletbe a járókelőket.
lokalitas.hu tipp: minden esetben egyszerű, rövid, tömör és egyben figyelemfelkeltő szöveget írjunk, ami cselekvésre sarkall.
Deep Field nyomdai és grafikai stúdió tipp: mikor megállító táblát szeretnénk rendelni, figyeljünk arra, hogy milyen anyagból készül. Érdemes azokat a táblákat előnybe részesíteni, amelyek hosszan ellenállnak az idő viszontagságainak. Lehet, hogy ezek a darabok többe kerülnek, de hosszútávon kifizetődőbb a használatuk.

Cégtábla

A cégtáblák már a régebbi időkben is meghatározták egy üzlet arculatát. Az igényesen kivitelezett, felületek vonzzák a tekintetett és bizalmat ébresztenek egy bolt iránt. A kialakításnál törekedni kell a figyelemfelkeltő megjelenés mellett a minőségi anyagok használatára is.
lokalitas.hu tipp: ha van rá mód és lehetőség, akkor készítessünk látványtervet egy szakemberrel mielőtt megrendelnénk bármilyen cégtáblát.
Deep Field nyomdai és grafikai stúdió tipp: a cégtáblák készülhetnek klasszikus formában vagy világítással ellátott kivitelben. Mindig arra kell törekedni, hogy időtálló legyen és a cég arculati elemei megjelenjenek a felületeken. Fontos figyelni a betűválasztásra és a teljes összképre is.


Molinó

Az elmúlt néhány évben a molinók használata háttérbe szorult. A kisebb településeken azonban újra kezdi reneszánszát élni. A helyi vállalkozások gyakran helyezik el őket az üzlet belső és külső felületein egyaránt. Számtalan esetben találkozhatunk velük egy helyi rendezvényen, ünnepségen vagy sportrendezvény keretén belül is.
lokalitas.hu tipp: a molinók használata kifejezetten hatékony tud lenni egy helyi rendezvényen vagy sporteseményen.
Deep Field nyomdai és grafikai stúdió tipp: a molinó tervezése során törekedjünk a megfelelő színvilág és betűtípus használatára. Mielőtt a gyártástjóváhagyásra kerül, mindig ellenőrizzük le a végső tervet.


Kirakat

Napjainkban egyre több helyi vállalkozás ismeri fel, hogy milyen komoly hatással bír egy jól felépített kirakat a járókelőkre. A termékek ízléses megjelenítése a bolt kirakatában igazán jó vásárló csalogató. A kialakításnál érdemes hangsúlyt fektetni az áttekinthetőségre és a látványvilágra.
lokalitas.hu tipp: a kirakat megtervezése során törekedjünk arra, hogy mindig legyen egy központi téma (pl: évszakok, ünnepek, egyedi alkalmak stb.), amit a termékek bemutatásával megvalósíthatunk.


Online marketing eszközök egy helyi vállalkozásnál

Az online marketing eszközök tárháza igazán széles palettát ölel fel egy helyi vállalkozás esetében is. A saját weboldal mellett érdemes megemlíteni a Google Cégem fiókot és a különböző social média felületeket. Mostani írásunkban ebből három eszközre hívjuk fel a figyelmet.


Google Cégem fiók (GMB)

A Google Cégem fiók használata már minden helyi vállalkozás számára kötelező 2021 –ben. A fiók regisztrációja és használata is díjmentes. Alkalmazásával bárki képes megjelenni a helyi térképes listában az általa megadott kategória alapján. Ha a vállalkozás nem rendelkezik saját weboldallal, akkor érdemes kihasználni a GMB fiókból díjmentesen legenerálható weboldalt, ami mobilbarát és tökéletesen megfelel a tájékoztatásra. Aki szeretné jobban megismeri ezt a felületet, tudástárunkban számos gyakorlati tippet tud elolvasni.
lokalitas.hu tipp: a keresőszavakkal teletűzdelt cégneveket kerüljük a Google Cégem fiókban, mert fiókfelfüggesztést kapunk érte.


Facebook használata

Sajnos napjainkra már elengedhetetlen a Facebook oldalon történő céges jelenlét még egy helyi vállalkozás számára is. Főleg azoknak kell komolyan számolni ezzel a felülettel, akik a turisták által kedvelt területeken végzik tevékenységüket. A jól kezelt Facebook oldalak megjelennek az organikus találati listában, így hamar találkozhat a céggel az oda látogató turista. Ismerünk olyan helyi taxis vállalkozást, akiket a településre érkező turisták már az út tervezése során kiszemelnek maguknak és a megérkezéskor kizárólag csak velük hajlandók utazni. Mindezt annak köszönhetik, hogy professzionálisan kommunikálnak a Facebook felületén.
lokalitas.hu tipp: kizárólag a folyamatos és egyben cselekvésre sarkalló Facebook posztokkal lehet eredményeket elérni ezen a felületen.


Lokális hirdetés

Több féle lokális hirdetéssel találkozhatunk napjainkban a marketingesek eszköztárában. Ebből legtöbben a Google Ads és a Facebook lokális hirdetéseit használják. Előnye, hogy rövid időn belül elérhetünk olyan személyeket, akik a térségben tartózkodnak és még nem ismerték cégünket. Hátránya, hogy egy nagyobb versenyben magasabb hirdetési költséggel kell számolnunk.
lokalitas.hu tipp: kizárólag akkor kezdjünk el hirdetni, ha a weboldalunk már felépítésre került és a lokalizációs kulcsszavakra optimalizáltuk.


Végszó

Minden olyan helyi vállalkozásnak, aki fizikai boltot üzemeltet elengedhetetlen a marketing eszközök használata. Számos olyan offline és online marketing eszköz áll ma a vállalkozók szolgálatában, amivel gyorsan és hatékonyan lehet forgalmat növelni. A legfontosabb, hogy merjük ezeket használni. Egy jól megválasztott marketing eszköz a forgalmunkat képes megtöbbszörözni.

 

kondor albert smallKondor Albert
2005-óta foglalkozom marketinggel. Az elmúlt években számos vállalkozás stratégiai rendszerének felépítésében segédkeztem. Az elmúlt két esztendőben vállalkozások komplex marketing stratégia rendszerét fejlesztettem. A lokális marketing keretén belül megalkottam a Google Térkép kutatás módszertanát. Nem hiszek a tömegmarketingben. Vallom, hogy nincs két egyforma projekt és ez által nem lehet minden vállalkozásnak ugyan azt a stratégiát javasolni. Gyakorlati tapasztalatom, hogy az egyedi megoldások határozzák meg minden vállalkozás sikerét.
Lokális területei: Google Cégem, Google Cégem Kutatás, Facebook local, Lokális keresőoptimalizálás
Oldalai:  Lokalitas.hu            https://lokalismarketing.blog.hu/