Lokális keresőoptimalizálásnál felmerült kérdések
Milyen előnyökre tehet szert a vállalkozásom, ha a lokális online marketinget használja?
A lokális online marketing nem egyetlen eszközből áll, hanem egy komplett rendszer, amelynek felépítésével adott területen több ügyfelet tudunk elérni offline és online térben egyaránt. A Magyarországon használt rendszer, Anders Tamás barátom és munkatársam nevéhez fűződik. A rendszer felépítése mindenki számára nyilvános. A Lokális helyi online marketing teljes útmutató című cikkben olvasható.
Milyen eszközöket érdemes használni a helyi keresőoptimalizálásnál?
Itt megint csak azt tudjuk mondani, hogy érdemes felépíteni a lokális marketing teljes rendszerét. Minden egyes elemet érdemes integrálni annak érdekében, hogy eredményes legyen a vállalkozásunk adott lokációban. A lokális online marketing eszközrendszerében kötelező elemek az alábbiak:
-
Weboldal keresőoptimalizálása (On-page Seo, Off- page Seo, technikai Seo)
-
Google Cégem (Google My Business) fiók megléte és optimalizálása
-
Szükséges social média felületek optimalizálása
-
Linképítés
-
Értékelések, vélemények kérése, kezelése
Mennyi idő alatt hoz eredményt a lokális keresőoptimalizálás?
Ez egy olyan kérdés, amire a legtöbb szakember nem tud, vagy nem szeretne választ adni. Mi a gyakorlatban az alábbiakat tapasztaltuk. Ha a lokális seo minden egyes elemét használjuk, akkor egy kisebb versenyben körülbelül 3-6 hónap alatt elérhető egy jelentős emelkedés az organikus forgalomban. Az adott vállalkozás üzlethelyiségében, általánosságban már az első 2 hónap során jelentkeznek új vásárlók. Egy komolyabb verseny esetén (Pl: autómentő, szanitereket forgalmazó boltok, festékboltok stb.) körülbelül 6-12 hónap alatt lehet jelentős sikereket (forgalomnövekedésben érezhető) elérni.
Fontos a kulcsszókutatás a lokális keresőoptimalizálás esetén?
A válaszunk, igen. Minden egyes projekt első lépése az adott iparágban használt kulcsszavak felkutatása. Önmagában ez nem elegendő, mert a tartalomkutatás is szerves részét kell, hogy képezze a kutatómunkának. Mindezek mellett szükséges megvizsgálni a konkures vállalkozások online jelenlétét is, mielőtt a rendszerünk felépítését megkezdjük.
Ha rendelkezem Google Cégem fiókkal, akkor már ki is pipálhatom a lokális keresőoptimalizálást?
A válasz, természetesen nem. A Google Cégem fiók egy igazán fontos része a lokális marketing rendszerének. Keresőoptimalizálás szempontjából a Google Térképen történő megjelenésen van jelentős szerepe. Önmagában arra elegendő, hogy a megfelelő adatok megadásával eredményesen szerepeljünk vele a Google Térképes találatok között. Ha nincs weboldalunk, akkor érdemes generálni itt egy business.site url-el rendelkező weboldalt, amely egy kisebb versenyben elegendő, hogy tartsuk a lépést a konkurens vállalkozásokkal a környéken.
A lokális online marketing az egyenlő a Google Térképes hirdetéssel?
A válaszunk erre a kérdésre, nem. A Google Téképen történő hirdetés egy lehetőség a lokális marketing eszköztárában. A gyakorlatban azt tapasztaljuk, hogy önmagában nem elegendő a sikerhez. Addig tud forgalmat generálni, amíg a hirdetési keretünk nem fogy le a számlánkról. Ráadásul hiába a jó hirdetés, ha a weboldalunk felépítése nem felel meg a keresőoptimalizálásnál előírt irányelveknek.
Ha a véleményeket gyűjtöm, akkor azzal segítem a keresőoptimalizálást?
A válaszunk erre a kérdésre, igen. Minden egyes vélemény, értékelés, amely a vállalkozásunkra érkezik online térben, erősíti cégünk jelenlétét a digitális térben. Mindenkinek javasoljuk, hogy ne csak a Google Cégem fiókba gyűjtse a véleményeket, hanem a Facebookon, Tripadvisoron és más felületen is, ahol van rá mód és lehetőség.
Érdemes linképítést alkalmazni a lokális keresőoptimalizálás során?
A válaszunk erre a kérdésre, igen. A linképítésnél egy fontos szabályt érdemes követni. Kerüljük el a linkfarmokat, helyette törekedjünk prémium linkek használatára. Ezt elérhetjük vendég blogolással vagy PR cikkek minőségi portálon történő megjelentetésével.
Végszó
A cikkünkben az ügyfeleink által megfogalmazott kérdéseket mutattuk be. Mi a gyakorlatban legtöbbször a cél meghatározás után bemutatjuk az ügyfél részére, hogy milyen eszközöket, mikor, milyen módon fogunk használni. Segítünk nekik megérteni a folyamatokat. Ennek köszönhetően a vállalkozások tisztábban látnak és rájönnek, hogy nem csak Google és Facebook hirdetésből és Facebook oldalkezelésből áll egy vállalkozás marketinges eszköztára.
Kondor Albert
2005-óta foglalkozom marketinggel. Az elmúlt években számos vállalkozás stratégiai rendszerének felépítésében segédkeztem. Az elmúlt két esztendőben vállalkozások komplex marketing stratégia rendszerét fejlesztettem. A lokális marketing keretén belül megalkottam a Google Térkép kutatás módszertanát. Nem hiszek a tömegmarketingben. Vallom, hogy nincs két egyforma projekt és ez által nem lehet minden vállalkozásnak ugyan azt a stratégiát javasolni. Gyakorlati tapasztalatom, hogy az egyedi megoldások határozzák meg minden vállalkozás sikerét.
Lokális területei: Google Cégem, Google Cégem Kutatás, Facebook local, Lokális keresőoptimalizálás
Oldalai: strategiaimarketing.blogspot.com; Lokalitas.hu lokalismarketing.blog.hu
Anders Tamás
2000 óta foglalkozik az online marketinggel, a lokális online marketing hazai definíciójának megalkotója. Ezen az oldalon Lokális Online Marketing kutatással foglalkozik, hogy terjessze és megismertesse a hazai vállalkozókkal ezt a területet.
Lokális területei: Lokális SEO, Helyi tartalommarketing, Lokalitás a közösségi médiában
Oldalai: ProSign - SzállásMarketing - Lokalitas.hu