Lokális keresőoptimalizálás kérdések és válaszok

Lokális keresőoptimalizálás (Local Seo): kérdések és válaszok

 Az elmúlt két évben számos telefonhívást, emailt kaptunk, amiben a lokális keresőoptimalizálásról (Local seo) kérdeztek minket az érdeklődök. A legtöbbször elhangzott kérdéseket, most egy csokorba gyűjtöttük és ebben az írásunkban megválaszoljuk.

Google Cégem regisztráció és teljes használati útmutató 2020-ban

Számos cikk jelent meg Google Cégem regisztráció témában az elmúlt három évben. Legtöbb esetben a klasszikus fiókbeállítást írják le a szerzők. Úgy gondoltuk, hogy itt az ideje a regisztráció mellett a fiókbeállítást és a gyakorlatban tapasztalt hibákat is megmutatni a bolttal, üzlethelyiséggel vagy irodával rendelkező vállalkozások számára.

Lokális marketing szállásoknál

Szállások esetében a Lokális marketing kicsit módosul, holott az alapelv ugyanaz, az alapvető eszközrendszer felépítése nem változik, mégis funkciókban, használatos honlapokban eltér egy sima üzletétől.

És van még egy fontos momentum: egy hotel vagy apartman esetében a desztináció lételem.

fotó késztése


A Local Guide program (helyi idegenvezető program) bevezetése óta egyre több megkeresést kap ügynökségünk, hogy mit lehet tenni azokkal az emberekkel szemben, akik előveszik mobiltelefonjukat az üzletben és fotókat készítenek. Majd később valamilyen formában ezek a fotók megjelennek a vállalkozás Google Cégem fiókjában. Számos esetben ezek a fotók pozitív megítélés alá esnek, hiszen egy kellemes élmény után töltik fel az emberek a Google Térképre! Vannak azonban olyan esetek, mikor a feltöltött fotó negatív színben állítja be vállalkozásunkat. Mit lehet ebben az esetben tenni? Az ügyben mi is segítséget kértünk Kálló Tamástól, aki az adatvédelem mellett kamera és beléptető rendszerek telepítésére szakosodott céget vezet.

Mielőtt azonban megismernétek az ő véleményét, mi is szeretnénk nektek néhány fontos tanácsot adni, hogy miként lehet a Google felé jelezni, ha egy fotó nem megfelelő a Google Térképen.

vélemények

Számos konferencián, workshopon és az ügyfeleknek végzett munka során kihangsúlyozzuk a vélemények kezelését a Google Cégem fiókban. 2018-as év végén Anders Tamás barátom és munkatársam elkészítette a Bright Local kérdőívét Magyországra optimalizálva a Helyivásárló lokális kutatói oldalon. Számos érdekességre derült fény, amit most szeretnénk veletek megosztani.
A kutatás során 730 ember töltötte ki a 18 kérdésből álló online kérdőívet. Nézzük meg a kérdéseket és a kapott válaszokat lépésről, lépésre.