2017. szeptemberében jelent meg egy új funkció (Kérdések és Válaszok) a vállalkozások Google Térkép boxában. Igazán még a 2019-es év elején is azt tapasztaljuk, hogy a cégek nem foglalkoznak vele, ami sok esetben problémát okozott. Miért kell rá odafigyelni? Sajnos Magyarországon az emberek egy része panaszfalnak használja ezt a felületet és a sérelmeket itt írják ki magukból.
Az elmúlt időszakban számos előadást tartottunk Google Cégem (Google my Business) és a Google Térképpel kapcsolatban. A rendezvények után sokan tettek fel kérdéseket, ami alapján az alábbi következtetés fogalmazódott meg bennünk. A vállalkozások nem rendelkeznek kellő információval a Google Térkép, Helyi idegenvezető, Google Cégem témakörben. Mindezek tekintetében született meg ez a bejegyzés.
A Waze egyre nagyobb hangsúlyt kap a mindennapok navigációja mellett a vállalkozások lokális marketingjében is. Közösségi platformként, hasonló jellemzőkkel bír, mint a Google Térkép. Hogyan érdemes használni, mint marketinges eszköz? Milyen előnyökre tehet szert vállalkozásunk a használatával? Írásunkban erre próbálunk választ adni.
A Google felületén lehetőség van úgynevezett Helyi idegenvezetőknek fotókat feltölteni cégünkről. Ez legtöbbször örvendetes dolog, de vannak olyan fotók, amik ártanak cégünknek. Ezeket sokszor lelkes, a hibákra a figyelmet felhívni vágyó emberek töltik fel, de előfordulnak trollok és a konkurencia rosszindulata is meghúzódhat a háttérben.
Nézzük meg, mit lehet tenni, hogyan lehet fényképet törölni a Google Cégem felületről!
A NAP (name, address, phone) jelentősége a keresőoptimalizálás területén hatalmas, hiszen már nem csak a domainnevünk alapján ismer fel minket a Google, hanem ezen adatok alapján is. Lokális keresőoptimalizálás miatt pedig a címünk az, ami miatt a közelünkben keresőknek jobb pozícióban tudunk megjelenni. Nézzük meg tehát ezeknek az adatoknak a jelentőségét és használatát!