Az elmúlt időszakban számos ügyféllel dolgoztunk együtt a Google Cégem fiók kialakításán a lokális marketing tevékenységünk keretein belül. A megrendelők között megtalálhatóak voltak: pékségek, szállodák, gumisok, éttermek, kávézók, szépségstúdiók és egyéb fizikai üzlethelyiséggel rendelkező vállalkozások. Volt bennük egy közös pont, a költségoptimalizálás. Véleményem szerint ez egy teljesen normális és ésszerű dolog. Pontosan ez a tényező inspirált arra, hogy ezt a bejegyzést megírjam. Az elkövetkezendő néhány sorban, bemutatok nektek négy Google Cégem fiókhoz kapcsolódó díjmentes szolgáltatást.
Eddig a Google térképre csak fotókat és 360 fokos fotókat lehetett feltölteni, de már a videók feltöltésére is van lehetőség.
Ahogy a példa is mutatja, Amerikában már elérhető a lehetőség, nálunk azonban még várat magára.
Az elmúlt két évben folyamatosan figyeltem a vállalkozásokat, hogy miként hasznosítják a Google Cégem szolgáltatást. Az itt tapasztaltakat felhasználva, jó néhány ügyfélnek segítettem hatékonyabbá tenni a bolti marketing tevékenységét. A közös munka során láttam, hogy, hol akadnak el a legtöbbször. A tipikus problémákat megfigyelve készítettem el ezt a szakmai bejegyzést.
A Google Local Guide (helyi idegenvezető) program keretén belül hirtelen megugrott az emberek véleményalkotó kedve. Pontosan ezért fejlesztettünk ki egy speciális piackutatási módszert. Az idei évben számos területet vizsgáltunk át a Google Térkép kutatás keretén belül.
Az egyik ezek közül az autó eladással foglalkozó márkaképviseletek voltak. Más iparágakhoz viszonyítva (szálloda, étterem) jóval gyengébben teljesítettek. Nézzük meg az eredményeket a számok tükrében.
Az elmúlt néhány évben nagy átalakuláson ment keresztül a Google lokalitással kapcsolatos szolgáltatás palettája.
Az érintett területek:
-
Google Local Guide program (Helyi idegenvezető program)
-
Google My Business (Google Cégem)
-
Google Maps (Google Térkép)