Lokális marketing alkalmazása az autószalonoknál

Vizsgálat

A vizsgálat célja az volt, hogy átfogó képet kapjunk arról, hogy a telephellyel rendelkező márkakereskedések milyen mértékben figyelnek a vevői véleményekre. Illetve arra is kerestük a választ, hogy az autószalonok mennyire helyeznek hangsúlyt a helyi marketingre.

A vizsgálatba 100 autószalont (kizárólag márkaképviseletek) választottunk. Ebből 50 budapesti és 50 vidéki (nagyvárosban működő autószalon )volt.

Eredmények

Budapesten a megvizsgált 50 vállalkozásra átlagosan 27 vélemény jutott (kiemelkedő ezek közül a Porsche Buda, aki 229 véleményt kapott). A vidéki nagyvárosokban ez a szám 15.

A budapesti vállalkozások közül 37 birtokolja saját fiókját a Google térképen, 13 sajnos nem. A vidéki vállalkozásoknál 30 birtokolja saját fiókját, 20 nem. Összességében a Magyarországon vett minta alapján a 100 megfigyelt vállalkozásból 67 birtokolja az oldalát, 33 nem. Ezek a számok arra utalnak, hogy az autószalonok egy része nem fektet nagy hangsúlyt a lokális marketing ezen területére.

A vállalkozások részéről, a véleményekre történő reagálás, ebben a szektorban nagyon gyenge. A mintában szereplő 50 budapesti autószalon közül mindösszesen 5 válaszolt a vevői véleményekre. A vidéken szereplő vállalkozásoknál, ez a szám 2. Magyarországra vetítve a 100 vállalkozásból, összesen 7 cég hajlandó időt áldozni a vevői véleményekre történő reagálásra. Sajnos ezek lesújtó adatok. Véleményünk szerint ez egy olyan terület, ahol muszáj lesz fejlődni minden iparágnak, hiszen a közösség erejének növekedésével, a vásárlók már átfogó képet kapnak egy cégről, mielőtt az bármilyen marketing tevékenységgel elérné őket.

Kondor Albert