Google Cégem fiók [teljes útmutató]

Google Cégem fiók [teljes útmutató]

Az elmúlt fél évben számos írás jelent meg a Google Cégem fiókkal és annak regisztrációjával kapcsolatban. Ennek hatására nagyon sok vállalkozó elkezdte elkészíteni cégének üzleti fiókját. Összességében ez egy örvendetes hír. Azonban a gyakorlatban mi a lokalitas.hu –nál azt tapasztaljuk, hogy olyan alapvető hibákat követnek el a fiókot készítők (sok esetben még a szakemberek is), aminek a helyreállítása a későbbiek folyamán sokkal több időt és energiát emészt fel. Pontosan ezért gondoltuk úgy, hogy egy teljes körű Google Cégem fiók útmutatót készítünk. Ebben a cikkben már a 2018-ban életbe lépett változások is benne foglaltatnak.

Google Cegem regisztracio 1Google Cégem fiók menü

A vállalkozások Google Cégem fiók menü felépítése (a fiókodban a bal oldali sáv).

  • Kezdőlap

  • Bejegyzések

  • Információ

  • Statisztika

  • Vélemények

  • Fotók

  • Webhely

  • Felhasználó

Menjünk rajta végig szépen sorjában.

Google Cégem fiók kezdőlap

A Google cégem fiók kezdőlapja 2018-ban új elrendezést kapott. A régi verzióhoz viszonyítva, most jobban kezelhetőbb és áttekinthetőbb, mert egy nézetben látod a következőket:

  • Cégedre adott legfrissebb vélemények

  • Utolsó bejegyzésed (új bejegyzést is tudsz innen készíteni)

  • Ügyfelek legfontosabb fotói

  • Hányan tekinteték meg a cégedet a Google Térképen és a keresőben

  • Adwords Express hirdetések (innen indíthatsz Google Térképes hirdetést)

Google Cégem fiók bejegyzés

A Google Cégem fiók bejegyzés egy igazán jól használható díjmenetes eszköze a fióknak. Az általunk végzett Google Térképes kutatások azt mutatják, hogy 100 cégből még mindig csak 9 használja, annak ellenére, hogy már régóta a vállalkozások rendelkezésre áll ez az eszköz.

TIPP: Mikor bejegyzést készítesz, akkor a lead legyen tömör, lényegre törő, figyelemfelkeltő. A további információs szöveg alá érdemes elrejteni a weboldaladra vezető linket!

Google Cégem fiók információ

Mi azt gondoljuk, hogy ez a rész a Google Cégem fiók legfontosabb eleme. Az itt megadott beállítások fogják megadni, hogy mennyire lesz a vállalkozásod sikeres a Google Térképen.

Az információs rész a következő részekből tevődik össze:

  • Cég neve

  • Cég kategóriája

  • Cég címe

  • Cég nyitvatartási ideje

  • Cég telefonszáma

  • Cég webhelye

  • Attribútumok megadása (jellemzők)

  • Cég leírása

  • Cég alapításának ideje

  • Cég fotóinak hozzáadása

TIPP: Mindig töltsd ki az adatokat pontosan, mert a Google Céget regisztráló kód csak ebben az esetben érkezik meg (a gyakorlatban itt tapasztaljuk a legtöbb hibát). Figyelj, mert a megadott kategória függvényében változhat a menü struktúrája.

Google Cegem fiok statisztika 2Google Cégem fiók statisztika

Mi a mérések híve vagyunk. Valljuk, hogy hatékony munkát a marketingben a beérkező számok tükrében lehet jól elvégezni. Pontosan ezért figyeljük napi szinte a Google Cégem fiókhoz tartozó statisztikákat.

  • Milyen információkat lehet kinyerni a fiók statisztikai felületeiről?

  • Hogyan keresnek rá az ügyfelek a vállalkozásra?

  • Melyik Google-szolgáltatásban nézik meg az ügyfelek a vállalkozást?

  • Ügyfélműveletek

  • Útvonal-tervezési kérések

  • Telefonhívások

  • Népszerű időpontok

  • Fotómegtekintések

  • Fotók száma

TIPP: A Google Cégem fiók statisztikáiban ne csak az alapként beállított 1 hónapos időintervallumot vizsgáld! Érdemes használni a heti és a 3 hónapos lehetőséget is. Ezek főleg, akkor fontosak, ha marketing kampányt futtatsz.

Google Cégem vélemények

Ebben a menüpontban tudsz tájékozódni, hogy ki, mikor és milyen véleményt (csillagos, szöveges) ír a vállalkozásodról. Erről mindig értesítést kell kapnod a Gmail-es fiókodra.

TIPP: Mindig válaszolj a véleményekre (pozitív, negatív egyaránt), mert SEO szempontjából nagyon jelentős szerepe van.

Google Cégem fotók

A Google Cégem fotók nagyban hozzájárulnak egy vállalkozói fiók sikeréhez. A minőségi képekkel több érdeklődőt tudunk megnyerni vállalkozásunk részére. Google cégem fotó kategóriák:

  • Beltéri

  • Kültéri

  • 360 fokos

  • Termék

  • Csapat

  • Identitás

  • + Videó

TIPP: Minden kategóriában érdemes elhelyezni minőségi fotókat. A tavaly bevezetett videós kategóriát erősen ajánlott használni (jelenleg 100 általunk vizsgált vállalkozásból 1. használja).

Google Cégem fiók webhely

Google cégemAbban az esetben, ha nincs a cégednek weboldala, akkor ezt a Google Cégem fiókban a webhely menüpont alatt elkészítheted díjmentesen. A weboldalt, akkor tudod hatékonyan alkalmazni, ha pontosan adtad meg az adatokat a Google Cégem információk résznél. A weboldalról tudnod kell az alábbiakat:

  • Business végződésű domained lesz

  • A weboldal nem a te tulajdonod (Google bármikor megszüntetheti, ezért érdemes idővel saját weboldalt készíttetni)

  • A weboldalhoz külön fotókat rendelhetsz hozzá

  • A weboldal külön szerkesztői panellal rendelkezik

  • A weboldal teljes mértékben mobilbarát

TIPP: A Google Térképen végzett kutatásaink során, számos esetben találkozunk azzal, hogy a cégek a Facebook oldalukat teszik be weboldal linknek. NE TEDD! Használd inkább a Google Cégemen belül készített weboldalt, ha nincs sajátod (SEO szempontból jobb)!

Google Cégem fiók felhasználók

A Google Cégem fiók felhasználói menüpontban megoszthatod a fiókod kezelésének lehetőségét a veled dolgozó munkatársakkal. Különböző jogokkal ruházhatod fel őket (tulajdonos, felettes, kommunikációs vezető), úgy, mint egy facebook oldalnál.

TIPP: Soha ne add ki a tulajdonjogodat másnak! Számtalanszor találkozunk azzal a problémával, hogy a cégvezető azt mondja, hogy van fiókja, de nem tudja, hogy kinek van hozzáférése. Figyelj rá, hogy a tied legyen az elsődleges tulajdoni jog és a feladatoknak megfelelően oszd ki a titulusokat.

Végezetül egy általános tévhit a Google Cégem fiókról, amiről érdemes említést tenni. A Google Cégem fiók nem egyenlő a lokális marketinggel! Ha a lokális Seoról beszélünk, akkor a Cégem fiók 17%-os súllyal szerepel a Google Térkép keresésénél és maximum 7%-ot jelent a keresőkben. A lokális marketing egy sokkal összetettebb rendszer, amire hatással van a social média, az említések és még jó néhány befolyásoló tényező. A komplex rendszer megismerése és gyakorlatban történő alkalmazása után lehet a lokális marketinggel egy céget versenyképessé tenni a saját környezetében.

 

(Kondor Albert)

 

Azok számára, akik szeretnék megismerni a lokális marketing teljes rendszerét, ajánljuk figyelmébe a maximum 6 fő részére elérhető gyakorlati workshopunkat.